ProjektEvaluering af holddannelse I dette projekt har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret et pilotforsøg med holddannelse i matematik på mellemtrinnet. Læs mere
EVA undersøgerIt-didaktisk og innovativ undervisning Find vores udgivelser om, hvordan, hvorfor og hvornår it kan være med til at understøtte elevernes læring, og få inspiration til, hvordan du som lærer kan udvikle din it-didaktiske og innovative undervisning. Læs mere
EVA undersøgerBasisundervisning for tosprogede elever i modtageklasser Find vores udgivelser om, hvordan skoler og kommuner tilrettelægger basisundervisningen for tosprogede elever i modtageklasserne, og få inspiration fra seks udvalgte skolers arbejde med basisundervisning i dansk som andetsprog. Læs mere
EVA undersøgerDen nye folkeskole efter reformen Find vores udgivelser om den nye folkeskole efter folkeskolereformen. Vi har undersøgt skolebestyrelsens rolle i den nye skole, forældreperspektiver på folkeskolen, skolernes arbejde med klasse- og holddannelse og den pædagogiske praksis i indskolingen. Læs mere
EVA undersøgerUnderstøttende undervisning på folkeskolerne Find vores udgivelser om, hvordan du som lærer eller pædagog kan få inspiration til at udvikle den understøttende undervisning på din skole. Læs mere
EVA undersøgerEffekten af 10. klasse EVA ser på, om de kommunale 10.-klassetilbud, der er placeret i tilknytning til en folkeskole, gør unge i stand til at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Vi måler effekten af det kommunale 10.-klassetilbud set i forhold til elever, der afslutter grundskolen efter 9. Læs mere
EVA undersøgerRedskab til en god skolestart Find vores udgivelser om, hvordan skoler og dagtilbud kan samarbejde om at give børn en god skolestart. Og få inspiration til, hvordan I som lærere og pædagoger kan styrke samarbejdet. Læs mere
EVA undersøgerHøje forventninger til alle elever Find vores udgivelser om, hvordan I på skolerne arbejder med høje forventninger til alle elever, og få inspiration til at opdage, hvilke opmærksomhedspunkter I som lærere på folkeskoler skal være bevidste om, hvis I ønsker at arbejde målrettet med netop høje forventninger. Læs mere
EVA undersøgerSpecialklasser og inklusion i folkeskolen Find vores udgivelser om, hvordan I på skolerne kan skabe fælles undervisning og andre fleksible læringsmuligheder for eleverne på tværs af almen- og specialklasser, og få inspiration til hvordan I som lærere på skoler med specialklasser kan samarbejde om inklusionsopgaven. Læs mere
EVA undersøger Læseudvikling på mellemtrinnet Find vores udgivelser om, hvilke sammenhænge der er mellem elevernes udvikling af læsekompetencer på mellemtrinnet og lærernes undervisning og baggrund, skolens rammer og strukturer samt elevernes sociale baggrund. Læs mere