WebinarWebinar: Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Læs mere
Fortæl os din meningFeedback til webinaret om børneperspektiver på leg i børnehaven Tusind tak fordi, du deltog i vores webinar om børneperspektiver på leg i børnehaven. Hvis du har kommentarer, kan du sende dem til os her. Læs mere
Gratis arrangementAlle med i fællesskaberne: Temadag om inkluderende læringsmiljøer for dagtilbud, skoler og FGU Der er nu lukket for tilmelding til arrangementet. Har du skrevet dig på venteliste, får du besked senest en uge før, hvis du har fået en afbudsplads. Læs mere
TEMATrivsel En lang række faktorer som boligsituation, helbred, social tilknytning og stress kan påvirke, hvordan studerende trives på studiet. Her finder du alle EVA's udgivelser om studerendes trivsel. Læs mere
TEMAPædagoguddannelsen Pædagoguddannelsen er landets største videregående uddannelse målt på optagne studerende. Pædagoguddannelsen blev reformeret i 2014, hvor de første studerende startede på den nye uddannelse. Her har vi samlet en række analyser af både tidligere og nyeste pædagoguddannelse. Læs mere
TEMAFrafald og fastholdelse Find vores udgivelser om, hvilke årsager der er til det høje frafald på de videregående uddannelser, og find inspiration til, hvordan man mest effektivt kan forebygge frafald. Læs mere
TemaDigitale medier i dagtilbud Fokus på de digitale muligheder, der kan styrke læringsmiljøet i dagtilbud. Læs mere
TemaStudiestart Den første tid på en videregående uddannelse er vigtig. Her grundlægges sociale relationer og gode studievaner, der har stor betydning for de studerende sandsynlighed for at gennemføre uddannelse og for, hvor meget tid de bruger på at studere. Læs mere
Tema10. klasse Hvem er de unge, der vælger at gå i 10. klasse, og hvad bruger de skoleåret til? Her har vi samlet EVA's viden om det sidste skoleår. Læs mere
temaIt og digitalisering i EUD Hvordan bruger erhvervsuddannelserne it i undervisningen? Hvordan kan lærere bruge digitale teknologier til at differentiere undervisningen? Og hvilke digitale kompetencer er der behov for, at eleverne udvikler i løbet af deres erhvervsuddannelse? Læs mere