PRESSEMEDDELELSEKun hver 5. virksomhed kender ny erhvervsuddannelse for voksne Et år efter erhvervsuddannelsesreformen er det kun 19 % af virksomhederne, der kender til den nye erhvervsuddannelse for voksne (euv). Læs mere
PRESSEMEDDELELSEEfter EUD-reform: 20 % færre voksne starter på en erhvervsuddannelse Der er optaget 20% færre elever på 25 år og derover på en erhvervsuddannelse for voksne (EUV) i EUD-reformens første leveår. Det viser en ny kortlægning, som EVA har foretaget. Alarmerende resultat, og stik mod reformens politiske intention, lyder det fra en ekspert. Læs mere
ProjektErhvervsuddannelse for voksne Se udgivelser og status over voksensporet på erhvervsuddannelserne efter reformen fra 2015. Få inspiration til, hvordan du som vejleder, lærer eller leder på en erhvervsskole kan lave et effektivt eftersyn af realkompetencevurderinger af jeres ansøgere til voksenuddannelse. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEFærre voksne starter på en erhvervsuddannelse Skærpede indholdskrav på erhvervsuddannelserne og markant afkortning af de voksnes uddannelsestid ser ud til at have påvirket optagetallet på erhvervsuddannelsen for voksne i negativ retning efter erhvervsuddannelsesreformen. Læs mere
EVA undersøgerUndervisningen på de videregående uddannelser Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som underviser kan bruge evalueringer af undervisningen til at forbedre din undervisning på en videregående uddannelse. Læs mere
RAPPORTUndervisningsevaluering på de videregående uddannelser2015 Hvordan arbejder videregående uddannelser med at følge op på evalueringerne af undervisningen? Læs mere
EVA undersøgerUndervisningen på engelsksprogede kandidatuddannelser Find vores udgivelser om, hvilken betydning det har for kvaliteten af undervisningen på kandidatuddannelser, at den foregår på engelsk. Læs mere
RAPPORTEngelsksproget undervisning på danske kandidatuddannelser2010 Hvilken betydning har det for kvaliteten af undervisningen på universiteternes kandidatuddannelser, at den foregår på engelsk? Og hvad gør universiteterne for at sikre kvaliteten af den engelsksprogede undervisning? Læs mere