ARTIKELFem bud fra forskningen: God og motiverende undervisning i skolen Fem elementer går igen i god og motiverende undervisning, viser en gennemgang af dansk og international forskning, EVA står bag. Læs mere
ARTIKELHvad skoleledere bør vide om læsning på mellemtrinnet En skoleleder bør holde sig flere forhold for øje for at sikre, at læseundervisning i dansk på mellemtrinnet bliver så god som mulig. En ny undersøgelse fra EVA viser, hvilke af over 50 forskellige faktorer der har betydning for, om eleverne bliver gode læsere. Læs mere
ARTIKEL3 typer ledere – hvem er du? EVA har netop offentliggjort en undersøgelse af lærere og pædagogers kompetenceudvikling. Undersøgelsen tegner bl.a. et billede af tre ledertyper, hvoraf ’Den strategiske leder’ er hende, der får mest ud af sine medarbejderes kompetenceudvikling. Er det dig? Læs mere
EVA undersøgerRedskab til en god skolestart Find vores udgivelser om, hvordan skoler og dagtilbud kan samarbejde om at give børn en god skolestart. Og få inspiration til, hvordan I som lærere og pædagoger kan styrke samarbejdet. Læs mere
DIALOGTOOLWorking together for a good start at school 2013 A dialogue tool for the transition to school. Læs mere
DIALOGREDSKABFælles om en god skolestart2013 EVA har udviklet dialogredskabet 'Fælles om en god skolestart', som skal styrke samarbejdet mellem dagtilbud, skole og SFO og fritidshjem, så børn får en god start i skolen. Læs mere
EVA undersøgerHøje forventninger til alle elever Find vores udgivelser om, hvordan I på skolerne arbejder med høje forventninger til alle elever, og få inspiration til at opdage, hvilke opmærksomhedspunkter I som lærere på folkeskoler skal være bevidste om, hvis I ønsker at arbejde målrettet med netop høje forventninger. Læs mere
EVA undersøgerSpecialklasser og inklusion i folkeskolen Find vores udgivelser om, hvordan I på skolerne kan skabe fælles undervisning og andre fleksible læringsmuligheder for eleverne på tværs af almen- og specialklasser, og få inspiration til hvordan I som lærere på skoler med specialklasser kan samarbejde om inklusionsopgaven. Læs mere
EVA undersøger Læseudvikling på mellemtrinnet Find vores udgivelser om, hvilke sammenhænge der er mellem elevernes udvikling af læsekompetencer på mellemtrinnet og lærernes undervisning og baggrund, skolens rammer og strukturer samt elevernes sociale baggrund. Læs mere
RAPPORTEvaluering af e-læringsprojekt i Region Hovedstaden 2011-132013 EVA har undersøgt, om Projekt E-læring bidrager til at få flere unge og voksne fra uddannelsesfremmede miljøer og udkantsområder til at gennemføre en ungdomsuddannelse og evt. også en videregående uddannelse. Læs mere