EVA undersøgerSkoleledelse i folkeskolen Fokus for denne evaluering er, hvordan skolelederen forstår og løser sin samlede opgave. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer Formålet med evalueringen er at belyse den pædagogiske praksis, når faghæftets mål bliver omsat til matematikundervisning, og at vurdere lærernes og skolernes indsatser for at udvikle elevernes funktionelle matematikfærdigheder. Læs mere
EVA undersøgerLæringsmiljøer i folkeskolen Evalueringen undersøger, hvordan skoler både under planlægning og i praksis arbejder med at etablere og udvikle læringsmiljøer for eleverne. Læs mere
EVA undersøgerPædagogisk tænkning og praksis i skolefritidsordninger Find vores udgivelser om, hvordan forholdet er mellem opstillede mål for skolefritidsordninger (SFO) og den pædagogiske praksis. Undersøgelsen tager udgangspunkt i formulerede mål og rammer for SFO på nationalt, kommunalt og lokalt plan. Læs mere
EVA undersøgerDe gymnasiale uddannelsers tiltag for tosprogede elever Find vores udgivelser om, hvilke tiltag I som gymnasiale uddannelser kan sætte i værk for at støtte de tosprogede elever, så de kommer succesfuldt gennem uddannelsen. Læs mere
EVA undersøgerAlmen studieforberedelse og studieområdet på gymnasiale uddannelser Find vores udgivelser om, hvordan tre stx-skoler, to hhx-skoler og to htx-skoler tilrettelægger almen studieforberedelse og studieområdet over alle tre gymnasieår. Læs mere
EVA undersøgerAspIT - de første år Find vores udgivelser om udviklingsprojektet AspITs første år som et projekt, der skal munde ud i en særlig it-uddannelse for unge med Aspergers Syndrom. Læs mere
EVA undersøgerSkab sammenhæng mellem produktions- og erhvervsskoler Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan I som produktionsskole og erhvervsskole kan samarbejde om at få flere elever til at gennemføre en grunduddannelse på en erhvervsskole. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af uddannelsesplaner på tekniske erhvervsuddannelser I forbindelse med erhvervsuddannelsesreformen, der trådte i kraft 1. januar 2001, fokuserer denne evaluering på de personlige uddannelsesplaners betydning for elevens uddannelsesforløb på de tekniske erhvervsuddannelser. Læs mere
EVA undersøgerEvalueringen af den internationale dimension i folkeskolen Siden 1993 har det været forventet, at den internationale dimension indgår som et element i al undervisningsaktivitet i folkeskolen. Målet med denne evaluering er at identificere og vurdere betydningen af inddragelsen og udviklingen af den internationale dimension i undervisningen. Læs mere