WebinarWebinar: Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Læs mere
Fortæl os din meningFeedback til webinaret om børneperspektiver på leg i børnehaven Tusind tak fordi, du deltog i vores webinar om børneperspektiver på leg i børnehaven. Hvis du har kommentarer, kan du sende dem til os her. Læs mere
POWER POINT PRÆSENTATIONMåling af læringsmiljøkvalitet - en præsentation2021 Få en Power Point om måleredskaber i dagtilbud, som du kan klippe i eller bruge i den fulde længde. Præsentationen er baseret på håndbogen Måleredskaber i dagtilbud og præsenterer de vigtigste overvejelser, I skal gøre jer for at vælge det måleredskab, der passer bedst til jeres behov. Læs mere
HÅNDBOGMåleredskaber i dagtilbud2021 Her får I en håndbog, der hjælper jer til at vurdere og vælge redskaber til måling af kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø, generel udvikling, sansemotorisk udvikling, socioemotionel udvikling, begyndende matematisk opmærksomhed og sproglig udvikling. Læs mere
TemaKvalitet i dagtilbud Der er mange måder at udvikle og sikre kvalitet i dagtilbud på. Materialerne her på siden viser mange forståelser af, hvad kvalitet er, og skal være med til at sikre et fælles sprog om, hvad kvalitet i dagtilbud er. Læs mere
TemaSamspil med børn Samspil og relationer er en bærende del af det pædagogiske læringsmiljø. Få inspiration til at arbejde fokuseret med samspil mellem børn og pædagogisk personale og børnene imellem. Læs mere
TemaDigitale medier i dagtilbud Fokus på de digitale muligheder, der kan styrke læringsmiljøet i dagtilbud. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere
GUIDEForskning og evidens2016 Her får du en 3-trins guide til at sortere og vurdere forskning om dagtilbud. Samtidig får du også præciseret nogle begreber, som kan bruges til at tale om forskning og evidens. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETGiver voksenstyring læring? 2016 Nogle gange vil man som pædagog have børnene til at løse en bestemt opgave eller gøre tingene på en bestemt måde. Men hvad betyder det for børnenes erfaringer og deres læring, at den voksne styrer aktiviteten i detaljer, og hvad kan pædagogen gøre, hvis børnenes engagement daler? Læs mere