InspirationsmaterialeInspiration til et stærkt samarbejde mellem skoler og PPR2024 Hvordan kan skoler og PPR samarbejde om at støtte børn og unge bedst muligt? Det giver hæftet her input til. Læs mere
FolderPraksisfaglig undervisning i udskolingen i dansk og matematik2023 Dansk- og matematiklærere fra 23 skoler i Guldborgsund, Holbæk og Svendborg Kommuner skal være med til at udvikle undervisningen i fagene, så den bliver mere praksisfaglig. Her fortæller vi mere om projektet og om processen. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RAPPORTDel 3: Kvalitetsrapporten - undersøgelse af kvalitetsrapportens betydning for praksis på skoler og i kommuner2011 Hvordan bruger kommuner og folkeskoler kvalitetsrapporter? Læs mere
NOTATStatus i Tvillingehuset efter projektet2011 Hvilke erfaringer har Tvillingehuset i Ishøj Kommune fra projektet om negativ social arv? Og hvordan inddrager Tvillingehuset erfaringerne i deres nuværende pædagogiske arbejde? Læs mere
PAPEREquity through interventions - paper for ECER 20112011 To konsulenter i EVA har skrevet paperet "Equity through interventions? – Tracing the possibilities and challenges of a project model". Paperet er præsenteret på The European Conference on Educational Research (ECER) i Berlin i september 2011. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen på Gildbroskolen2011 EVA har analyseret den indsats, som Gildbroskolen i Ishøj Kommune har iværksat i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTAnalyse af indsatsen i Gildbro SFO2011 EVA har undersøgt den indsats, som Gildbro SFO i Ishøj Kommune iværksatte i forbindelse med et projekt om at bryde den negative sociale arv. Læs mere
RAPPORTMidtvejsevaluering af Tosprogs-taskforcen i grundskolen2011 EVA har evalueret Uddannelsesstyrelsens Tosprogs-taskforce og dens aktiviteter for at højne tosprogede elevers faglige niveau. Læs mere