RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
RapportDeltagelse i ordblindeundervisning for voksne (OBU)2022 EVA har lavet en kvalitativ undersøgelse af, hvilke faktorer, der fremmer og hæmmer deltagelsen i OBU. Læs mere
EVA UndersøgerEvaluering af trepartsaftalens pulje til opsøgende arbejde EVA har undersøgt og samlet nye erfaringer med virkningsfulde måder at tilrettelægge og gennemføre opsøgende arbejde for private og offentlige virksomheder med særligt fokus på de ufaglærte og faglærte beskæftigedes almene og erhvervsrettede kompetencer. Læs mere
ProjektBlended learning Som en del af CBS’ overordnede projekt om blended learning, der startede flere år tilbage, valgte man i 2018 og 2019 at køre et forsøg på faget Makroøkonomi. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
ProjektArbejdet med evaluering af aktiviteter på Steno Diabetes Centrene Dette katalog viser, hvordan uddannelsesenhederne i de fem Steno Diabetes Centre (SDC’erne) kan arbejde med at evaluere uddannelses- og kompetenceaktiviteter. Læs mere
RapportEvalueringskatalog til Steno Diabetes Centrene2022 Et fælles redskab til at arbejde med evaluering af uddannelses- og kompetenceaktiviteter. Læs mere
ProjektTeknologiforståelse i folkeskolen Teknologiforståelse er en ny faglighed i folkeskolen. EVA har evalueret en indsats for kompetenceudvikling af professionshøjskoleundervisere, lærere og øvrigt pædagogisk personale. EVA har fulgt indsatsen fra opstarten i forår 2020 til afslutningen i efterår 2021. Læs mere
RapportEvaluering af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og øvrigt pædagogisk personale2022 Evalueringen afdækker erfaringerne med en indsats for kompetenceudvikling inden for teknologiforståelse blandt professionshøjskoleundervisere, lærere og øvrigt pædagogisk personale. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere