ArtikelGuide til dialog om overgange Få EVA’s guide til positiv dialog om de vigtigste diskussioner og prioriteringer under samarbejdet mellem dagtilbud, SFO og skole, så børnene får en god skolestart. Læs mere
ArtikelStram økonomi og blandet deltagergruppe udfordrer voksenundervisning Der er basis for stærke voksenpædagogiske miljøer på Forberedende Voksenundervisning (FVU), hvor der er dygtige lærere og fleksibel undervisning. Men mange udbydere oplever, at kvaliteten udfordres af stram økonomi og deltagere med store forskelle i deres sproglige og faglige forudsætninger. Læs mere
ArtikelTidlig SFO betyder skoleforberedelse for flere og flere børn allerede som 4-årige Den stigende brug af tidlig SFO betyder, at børn i en stadigt tidligere alder skal forholde sig til skolen igennem skoleforberedende aktiviteter i børnehaven. Men vi mangler viden om, hvordan de skoleforberedende aktiviteter tilrettelægges, og hvad det tidlige stop i børnehaven betyder for børnenes trivsel og udvikling. Læs mere