ProjektMellemformer i folkeskolen Hvordan kan vi skabe inkluderende læringsmiljøer i folkeskolen, som både kan rumme almenelever og elever med særlige behov? Det ser EVA på i denne undersøgelse af mellemformer. Læs mere
ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
ProjektBarnets Stemme I projektet Barnets Stemme arbejdede fire folkeskoler med at inddrage barnets perspektiv i samarbejde med PPR når barnet viser tegn på mistrivsel. EVA har evalueret Barnets Stemme og bl.a. undersøgt hvordan barnets eget perspektiv kan inddrages systematisk, når skolen er bekymret for et barns trivsel? Og hvordan kan denne viden bruges i et systematisk samarbejde omkring barnet? Læs mere
ProjektEvaluering af pædagoguddannelsen Uddannelses- og forskningsministeren har i 2021 evalueret pædagoguddannelsen med mål om bl.a. højere kvalitet. her kan du finde EVA's bidrag til evalueringen, som omfatter en ekspertvurdering af det faglige niveau på pædagoguddannelsen samt en række kvalitative analyser af bl.a. praktikken, læringsmiljøet og tilrettelæggelsen af pædagoguddannelsen. Læs mere
TEMAPædagoguddannelsen Pædagoguddannelsen er landets største videregående uddannelse målt på optagne studerende. Pædagoguddannelsen blev reformeret i 2014, hvor de første studerende startede på den nye uddannelse. Her har vi samlet en række analyser af både tidligere og nyeste pædagoguddannelse. Læs mere
ProjektVejledning til ufaglærte voksne Prognoser viser, at der på fremtidens arbejdsmarked bliver mindre behov for ufaglærte og større behov for faglærte. Her kan vejledning spille en stor rolle, da det er en vigtig faktor for at få flere ufaglærte til at orientere sig mod uddannelse. Læs mere
EvalueringskulturEvaluering af arbejdet med læreplanen Skabelon til skriftlig evaluering og visuel oversigt til at understøtte dagtilbuds arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan Læs mere
EVA UNDERSØGERGod dokumentationspraksis i dagtilbud En god dokumentationspraksis i daginstitutionernes hverdag kan både bidrage til en gunstig implementering af den styrkede pædagogiske læreplan, men også en udbytterig evalueringskultur og en god løbende dialog med kommunen. Læs mere
TemaFra ufaglært til faglært En af tidens helt store brændende platforme er spørgsmålet om, hvordan vi får opkvalificeret arbejdsstyrken og blandt andet gjort flere ufaglærte til faglærte. Det har vi samlet ny viden om. Læs mere
ProjektBasale færdigheder hos voksne Mange danskere har problemer med basale færdigheder som fx læse, skrive, regne eller bruge it. Her er samlet viden om og bud på, hvad der kan ændre billedet. Læs mere