TemaSamspil med børn Samspil og relationer er en bærende del af det pædagogiske læringsmiljø. Få inspiration til at arbejde fokuseret med samspil mellem børn og pædagogisk personale og børnene imellem. Læs mere
ProjektVejledning til ufaglærte voksne Prognoser viser, at der på fremtidens arbejdsmarked bliver mindre behov for ufaglærte og større behov for faglærte. Her kan vejledning spille en stor rolle, da det er en vigtig faktor for at få flere ufaglærte til at orientere sig mod uddannelse. Læs mere
ProjektRelationer og venskaber Relationer og venskaber er en vigtig del af børns sociale udvikling og et område, der skal understøttes gennem pædagogiske aktiviteter. Til tider er alle børn dog ikke en del af legen, og her er det vigtigt at skabe sociale strukturer, så alle børn tager del i fællesskabet. Her kan du finde artikler om venskaber og relationer samt pædagogens rolle i at understøtte børns sociale trivsel. Læs mere
TemaFGU Uuddannede unge har behov for en mere sammenhængende indsats for at komme i uddannelse. Vi har her samlet viden om forberedende tilbud og peger på, hvad bedre veje for de unge skal rumme. Læs mere
TemaFra ufaglært til faglært En af tidens helt store brændende platforme er spørgsmålet om, hvordan vi får opkvalificeret arbejdsstyrken og blandt andet gjort flere ufaglærte til faglærte. Det har vi samlet ny viden om. Læs mere
ProjektErhvervsuddannelse for voksne Se udgivelser og status over voksensporet på erhvervsuddannelserne efter reformen fra 2015. Få inspiration til, hvordan du som vejleder, lærer eller leder på en erhvervsskole kan lave et effektivt eftersyn af realkompetencevurderinger af jeres ansøgere til voksenuddannelse. Læs mere
ProjektUfaglærtes vej mod at blive faglærte Hvordan oplever og vurderer de ufaglærte deres behov og muligheder for erhvervsuddannelse? Og hvilke barrierer oplever de? EVA har undersøgt de ufaglærtes interesse for eller fravalg af erhvervsuddannelse. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere