RAPPORTJoint Master's programmes - joint evaluations2009 EVA har undersøgt, hvilken praksis der er for kvalitetssikring af videregående uddannelse i de nordiske lande og disses lovgivning om joint master's programmes Læs mere
RAPPORTKomparativt studium af de nordiske læreruddannelser 2009 EVA har i samarbejde med Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, DPU, udarbejdet et komparativt studium af de nordiske læreruddannelser. Læs mere
RAPPORTVidencentre på erhvervsakademier og professionshøjskoler2009 Levede videncentre på professionshøjskoler og erhvervsakademier op til de målsætninger, der var formuleret for at opnå støtte fra de særlige videncentermidler i 2004-2006? Læs mere
RAPPORTProfessionsbachelorer i ernæring og sundhed2009 Hvordan tegner arbejdsmarkedet sig for de færdiguddannede professionsbachelorer i ernæring og sundhed? Læs mere
RAPPORTNy statslig musicaluddannelse2009 EVA har lavet en faglig vurdering af de ansøgninger, som Kulturministeriet har modtaget fra uddannelsesinstitutioner, der ønsker at udbyde to nye statslige musicaluddannelser. Læs mere
RAPPORTSelf-certification2009 Hvordan passer de danske uddannelsesniveauer og -grader til den europæiske kvalifikationsramme for videregående uddannelser? Læs mere
RAPPORTEvaluating University Continuing Education: A Danish Case2001 This paper gives a brief introduction to the Danish Evaluation Institute – the history, purpose and methods and presents experiences from an ongoing evaluation of Master programmes. Læs mere
RAPPORTQuality Assurance in the Nordic Higher Education: Accreditation like practice2001 This report provides a clear account of Nordic thinking on accreditation and evaluation and contains a very coherent and understandable general account of the various issues surrounding accreditation and evaluation at the present time. Læs mere
RAPPORTSocialrådgiver- og socialformidleruddannelserne2001 I rapporten fremlægges evalueringen af socialrådgiver- og socialformidleruddannelserne i Danmark. Læs mere
RAPPORTBasisuddannelserne - ved Aalborg Universitet og Roskilde Universitetscenter2001 Evalueringen belyser kvaliteten af uddannelserne og deres funktion både som overgang fra ungdomsuddannelse til videregående uddannelse og som indgang til en række specifikke videregående uddannelser. Læs mere