TemaStudiemiljø Her finder du EVA's udgivelser om studiemiljø på videregående uddannelser. EVA har blandt andet undersøgt studiemiljøet på små og store uddannelser og betydningen af gruppearbejde. Læs mere
TemaUngdomsuddannelsers erfaringer under covid-19 EVA har for Børne- og Undervisningsministeriet lavet tre undersøgelser af, hvilke erfaringer man har gjort sig på ungdomsuddannelsesområdet med nødundervisning under covid-19-pandemien. Læs mere
TemaGrundskolers erfaringer under covid-19 EVA har for Børne- og Undervisningsministeriet lavet tre undersøgelser af, hvilke erfaringer man har gjort sig på grundskoleområdet med nødundervisning og nødpasning under covid-19-pandemien. Læs mere
udgivelser fra evaFem vigtige udgivelser om grundskolen Arbejder du professionelt eller politisk med at udvikle kvaliteten af dagtilbud? Her får du fem vigtige undersøgelser fra EVA, der kan være relevant for dit arbejde. Læs mere
UdgivelserFem vigtige udgivelser om dagtilbud Arbejder du professionelt eller politisk med at udvikle kvaliteten af dagtilbud? Her får du fem vigtige undersøgelser fra EVA, der kan være relevant for dit arbejde. Læs mere
Tema10. klasse Hvem er de unge, der vælger at gå i 10. klasse, og hvad bruger de skoleåret til? Her har vi samlet EVA's viden om det sidste skoleår. Læs mere
TemaGymnasiereform 2017 Gymnasiereformen fra 2017 har som sine væsentligste elementer at styrke elevernes faglighed, give bedre og kortere grundforløb og mere fokuserede studieretninger. Vi samler her materiale med relevans for gymnasiernes arbejde med reformen. Læs mere
temaGod undervisning på EUD God undervisning på erhvervsuddannelser: Skal elever blive så dygtige, som de har potentiale til, er det vigtigt med en god og differentieret undervisning. Ikke mindst i grundforløbet på erhvervsuddannelserne. Få inspiration på siden her. Læs mere
temaIt og digitalisering i EUD Hvordan bruger erhvervsuddannelserne it i undervisningen? Hvordan kan lærere bruge digitale teknologier til at differentiere undervisningen? Og hvilke digitale kompetencer er der behov for, at eleverne udvikler i løbet af deres erhvervsuddannelse? Læs mere