DebatSæt digitale læringsmål Digitale kompetencer er adgangsbilletten til fremtidens arbejdsmarked, så vi har brug for fælles ambition for digital læring. Læs mere
ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
INSPIRATION5 veje til at understøtte fagligt udbytte af digital teknologi i undervisningen 2018 Med guiden får I som lærere og ledere på gymnasier fem veje, der kan understøtte, at eleverne får et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
RAPPORTDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv2018 Hvordan anvender gymnasieelever digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning? Og hvordan og hvornår understøtter digitale teknologier elevernes arbejds- og læreprocesser, og hvornår gør de ikke? Få elevernes perspektiv og vurdering af digitaliseringen i gymnasiet. Læs mere
ArtikelVirksomheder er blevet mere kritiske over for AMU Danske virksomheder er blevet mere kritiske i deres vurderinger af arbejdsmarkedsuddannelserne (AMU) over de seneste år. Samtidig er kontakten mellem virksomheder og AMU-udbydere blevet mindre. Læs mere
RAPPORTVirksomhedernes brug og vurderinger af AMU i 20152015 EVA har undersøgt virksomhedernes vurdering og brug af AMU. Læs mere
RAPPORTNye krav til de pædagogiske kompetencer2015 EVA har undersøgt kompetenceløftet blandt lærere på erhvervsuddannelser og AMU-uddannelser. Læs mere
Artikel5 gode råd om fysisk aktivitet Hvad skal der til, for at børn bevæger sig mere og med større glæde? Hanne Værum Sørensen har undersøgt børns fysiske aktivitet i børnehaven og giver her fem gode råd. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETBørn lærer af hinanden 2014 Børn udvikler sig socialt, emotionelt og kognitivt, når de samarbejder. Men vi er ikke altid gode nok til at understøtte børnenes samarbejde i de pædagogiske aktiviteter. Det betyder, at både børn og voksne går glip af vigtige erfaringer, lyder det fra forsker Lone Svinth. Læs mere
RAPPORTAMU for tosprogede2014 EVA har undersøgt, hvordan AMU-udbyderne kan styrke deres indsatser i forhold til tosprogede, som kan have sproglige udfordringer og dermed behov for særlige AMU-kurser og forløb. Læs mere