DialogkortLedelse af den styrkede pædagogiske læreplan Hvordan kan du som leder facilitere arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan? Bliv klogere her Læs mere
ProjektAlmene digitale kompetencer i EUD Hvilke almene digitale kompetencer bør elever tilegne sig i løbet af deres erhvervsuddannelse? Og hvordan skal erhvervsuddannelserne i praksis arbejde med at understøtte, at eleverne får de fornødne digitale kompetencer? Det har EVA undersøgt i denne behovsanalyse. Læs mere
ArtikelEUD-elever skal klædes bedre på til at indgå i det digitaliserede samfund Eleverne på erhvervsuddannelserne risikerer at tabe terræn i forhold til andre unge, hvis der ikke kommer fokus på de almene digitale kompetencer på deres uddannelser. Læs mere
ArtikelGuide: Få et fagligt udbytte af den digitale teknologi i undervisningen Følg disse veje og giv eleverne på gymnasier et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
INSPIRATION5 veje til at understøtte fagligt udbytte af digital teknologi i undervisningen 2018 Med guiden får I som lærere og ledere på gymnasier fem veje, der kan understøtte, at eleverne får et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
PRESSEMEDDELELSEElever har brug for hjælp til at navigere i det digitale gymnasium Undersøgelse fra EVA om digitale platforme i gymnasiet viser, at unge mangler kompetencer til at navigere digitalt og savner klarere rammesætning fra underviserne. Læs mere
RAPPORTDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv2018 Hvordan anvender gymnasieelever digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning? Og hvordan og hvornår understøtter digitale teknologier elevernes arbejds- og læreprocesser, og hvornår gør de ikke? Få elevernes perspektiv og vurdering af digitaliseringen i gymnasiet. Læs mere
ProjektDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv Hvordan ser den digitale udvikling ud fra elevernes perspektiv? Læs mere
temaIt og digitalisering i EUD Hvordan bruger erhvervsuddannelserne it i undervisningen? Hvordan kan lærere bruge digitale teknologier til at differentiere undervisningen? Og hvilke digitale kompetencer er der behov for, at eleverne udvikler i løbet af deres erhvervsuddannelse? Læs mere