ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
RapportEffekten af voksenlærlingeordningen på tilgangen til erhvervsuddannelser2023 Er der en kausal sammenhæng mellem ændringer i tilskudsniveauet i voksenlærlingeordningen på den ene side og tilgang, frafald og gennemførelse på erhvervsuddannelserne for ufaglærte i målgruppen på den anden side? Dette spørgsmål har EVA besvaret i denne rapport. Læs mere
ArtikelVoksenlærlingeordning får flere ledige ufaglærte ind på erhvervsuddannelser Det har en positiv effekt, når man øger det statslige tilskud til praktikløn til voksne på erhvervsuddannelserne, og en negativ, når det sænkes. Det viser en ny undersøgelse fra EVA. Læs mere
Artikel4 ud af 10 voksne, der starter på EUD-hovedforløb, har tidligere gennemført en erhvervsuddannelse Mange af de voksne elever på erhvervsuddannelser har allerede gennemført en anden erhvervsuddannelse, viser ny EVA-analyse. Omskoling udgør dermed en betydelig del af aktiviteten på erhvervsuddannelser for voksne, hvilket bidrager til et fleksibelt arbejdsmarked. Læs mere
RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
VideoFire film om teamsamarbejde om undervisningen Fire inspirationsfilm med skoler, der alle har glæde af et stærkt teamsamarbejde. Læs mere
InspirationshæfteSamarbejde mellem folkeskoler og kulturinstitutioner2022 Dette hæfte sætter fokus på, hvordan folkeskoler og kulturinstitutioner kan bruge hinandens kompetencer til at samarbejde om at udvikle undervisningen – til gavn for elever, lærere og kulturlivets professionelle Læs mere
ArtikelSamarbejde mellem folkeskoler og kulturinstitutioner kan puste nyt liv i undervisningen I et nyt inspirationshæfte sætter EVA fokus på, hvordan folkeskoler og kulturinstitutioner kan bruge hinandens kompetencer til at samarbejde om at udvikle undervisningen – til gavn for elever, lærere og kulturlivets professionelle. Læs mere
PROJEKTFolkeskoler og kulturinstitutioner Folkeskoler og kulturinstitutioner kan bruge hinandens kompetencer til at samarbejde om at udvikle undervisningen – til gavn for elever, lærere og kulturlivets professionelle. Læs mere
ArtikelSådan kan I styrke jeres teamsamarbejde om undervisningen Film, arbejdshæfter og oplæg: I en række redskaber giver EVA skoler ny inspiration til, hvordan lærere og ledere kan styrke teamsamarbejdet, så det kan understøtte undervisning af høj kvalitet. Læs mere