ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
MinianalyseEvalueringsaktivitet på personalemøder i daginstitutioner2022 Denne minianalyse undersøger, hvordan evalueringskulturen ser ud på personalemøder i dagtilbuddene efter den styrkede pædagogiske læreplan er trådt i kraft. Analysen viser udviklingen i evalueringsaktivitet på personalemøderne og undersøger, hvordan evalueringskultur kommer til udtryk på personalemøder. Læs mere
ArtikelEn god evalueringskultur i dagtilbud skaber kvalitet for både børn og personale En minianalyse fra EVA undersøger, hvordan der arbejdes med evaluering på personalemøder og kan være med til at inspirere til at udvikle egen praksis. Læs mere
InspirationshæfteOpfølgning på tilsyn2022 Hvordan kan man som kommune arbejde med opfølgning som led i det pædagogiske tilsyn? Det får du inspiration til i dette hæfte, som præsenterer erfaringer fra syv forskellige kommuner. Hæftet introducerer de regler om opfølgning på tilsyn, som er trådt i kraft i 2022. Læs mere
ProjektInspiration til et styrket kommunalt tilsyn på dagtilbudsområdet Arbejdet med at sikre og udvikle kvaliteten i dagtilbud sker blandt andet via kommunernes tilsyn med det pædagogiske indhold. her finder du tre inspirationsmaterialer til kommunale forvaltningers arbejde med tilsyn i dagtilbud. Læs mere
InspirationshæfteObservationer i tilsyn2022 Dette inspirationshæfte videreformidler kommunale erfaringer med at gennemføre observationer som led i det pædagogiske tilsyn og introducerer samtidig til de nye regler brug af observationer i tilsyn. Læs mere
InspirationshæfteUvildighed i tilsyn2022 Dette inspirationshæfte introducerer de nye regler om uvildighed i tilsyn med dagtilbud og præsenterer kommunale erfaringer med at håndtere uvildighed som led i det pædagogiske tilsyn. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETBørn lærer af hinanden 2014 Børn udvikler sig socialt, emotionelt og kognitivt, når de samarbejder. Men vi er ikke altid gode nok til at understøtte børnenes samarbejde i de pædagogiske aktiviteter. Det betyder, at både børn og voksne går glip af vigtige erfaringer, lyder det fra forsker Lone Svinth. Læs mere
ArtikelUderum: Det føles som at flyve ud i verdensrummet Børn elsker fysisk udeleg og de sanseoplevelser, der følger med den. Pædagoger bør understøtte børns gode oplevelser i uderummet ved at være nærværende og deltagende i uderummet og i børns leg. Læs mere
ArtikelInderum: Skab fleksible rum med identitet Rummenes indretning har stor betydning for børns læring og udfoldelsesmuligheder. Der er stort pædagogisk potentiale i at se rummene som dynamiske, så de er fleksible og kan justeres efter behov. Læs mere