ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
MinianalyseEvalueringsaktivitet på personalemøder i daginstitutioner2022 Denne minianalyse undersøger, hvordan evalueringskulturen ser ud på personalemøder i dagtilbuddene efter den styrkede pædagogiske læreplan er trådt i kraft. Analysen viser udviklingen i evalueringsaktivitet på personalemøderne og undersøger, hvordan evalueringskultur kommer til udtryk på personalemøder. Læs mere
RedskabRedskab til udvikling af interaktion i undervisningen2022 Med dette udviklings- og arbejdsredskab kan i stille skarp på interaktionen i jeres undervisning gennem bl.a. tydelig kommunikation, spørgsmålsorienteret dialog, fastholdelse af engagement og formativ feedback. Læs mere
RedskabRedskab til udvikling af struktur og organisering i undervisningen2022 Med dette udviklings- og arbejdsredskab kan I stille skarpt på struktur og organisering i jeres undervisning gennem fokus på bl.a. opstart og afslutning, variation og fremdrift, tidsstyring og differentiering. Læs mere
RedskabRedskab til udvikling af læringsmiljøet2022 Med dette udviklings- og arbejdsredskab kan I stille skarp på jeres læringsmiljø gennem fokus på relationer, klasseledelse, plads til at begå fejl og positive forventninger fra læreren. Læs mere
EVA undersøgerUndervisningen på de videregående uddannelser Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som underviser kan bruge evalueringer af undervisningen til at forbedre din undervisning på en videregående uddannelse. Læs mere
RAPPORTUndervisningsevaluering på de videregående uddannelser2015 Hvordan arbejder videregående uddannelser med at følge op på evalueringerne af undervisningen? Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETBørn lærer af hinanden 2014 Børn udvikler sig socialt, emotionelt og kognitivt, når de samarbejder. Men vi er ikke altid gode nok til at understøtte børnenes samarbejde i de pædagogiske aktiviteter. Det betyder, at både børn og voksne går glip af vigtige erfaringer, lyder det fra forsker Lone Svinth. Læs mere
EVA undersøgerUndervisningen på engelsksprogede kandidatuddannelser Find vores udgivelser om, hvilken betydning det har for kvaliteten af undervisningen på kandidatuddannelser, at den foregår på engelsk. Læs mere
RAPPORTEngelsksproget undervisning på danske kandidatuddannelser2010 Hvilken betydning har det for kvaliteten af undervisningen på universiteternes kandidatuddannelser, at den foregår på engelsk? Og hvad gør universiteterne for at sikre kvaliteten af den engelsksprogede undervisning? Læs mere