InspirationsmaterialeInspiration til et stærkt samarbejde mellem skoler og PPR2024 Hvordan kan skoler og PPR samarbejde om at støtte børn og unge bedst muligt? Det giver hæftet her input til. Læs mere
FolderPraksisfaglig undervisning i udskolingen i dansk og matematik2023 Dansk- og matematiklærere fra 23 skoler i Guldborgsund, Holbæk og Svendborg Kommuner skal være med til at udvikle undervisningen i fagene, så den bliver mere praksisfaglig. Her fortæller vi mere om projektet og om processen. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
PAPEREducational Evaluation: Tools for internal quality assurance 2010 This paper was presentet at the International Congres for School Effectiveness and Improvement January 2010. Læs mere
RAPPORTStrategies for Development of Leadership in Daycare Centres and Schools2010 This paper is based on results from development projects and new understandings from training programmes and formal education within leadership. Læs mere
RAPPORTEvaluering af Lolland Kommunes nye skolestruktur2010 EVA har undersøgt, hvilken betydning implementeringen af en ny skolestruktur i Lolland Kommune indtil nu har haft for den oplevede kvalitet af undervisningen i kommunens folkeskoler. Læs mere
LITTERATURSTUDIEBlik for køn i pædagogisk praksis2010 EVA har i et litteraturstudie undersøgt de forskellige tilgange til køn. Vi giver en oversigt over redskaber til at arbejde med køn i daginstitutioner og skoler. Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEDet gode skolelederliv - introduktion2010 Få inspiration til, hvordan du som skoleleder i folkeskolen kan skabe det gode skolelederliv ved hjælp af selvevaluering. Læs mere
RAPPORTEvaluering af projektet Efterskoler - en indgang til det danske samfund2010 EVA har undersøgt, hvordan efterskoler arbejder med at rekruttere, modtage og fastholde elever med flygtninge, indvandrer og efterkommerbaggrund fra ikke-vestlige lande i et efterskoleophold. Læs mere