InspirationsmaterialeInspiration til et stærkt samarbejde mellem skoler og PPR2024 Hvordan kan skoler og PPR samarbejde om at støtte børn og unge bedst muligt? Det giver hæftet her input til. Læs mere
FolderPraksisfaglig undervisning i udskolingen i dansk og matematik2023 Dansk- og matematiklærere fra 23 skoler i Guldborgsund, Holbæk og Svendborg Kommuner skal være med til at udvikle undervisningen i fagene, så den bliver mere praksisfaglig. Her fortæller vi mere om projektet og om processen. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
DIALOGTOOLWorking together for a good start at school 2013 A dialogue tool for the transition to school. Læs mere
DIALOGREDSKABFælles om en god skolestart2013 EVA har udviklet dialogredskabet 'Fælles om en god skolestart', som skal styrke samarbejdet mellem dagtilbud, skole og SFO og fritidshjem, så børn får en god start i skolen. Læs mere
RAPPORTLæseudvikling på mellemtrinnet2013 EVA har undersøgt, hvilke sammenhænge der er mellem elevernes udvikling af læsekompetencer på mellemtrinnet og lærernes undervisning og baggrund, skolens rammer og strukturer - og elevernes sociale baggrund. Læs mere
RAPPORTHøje forventninger til alle elever2013 EVA har undersøgt, hvordan tre udvalgte folkeskoler arbejder med høje forventninger til alle elever. Læs mere
RAPPORT7-trins-skalaen - evaluering af anvendelsen af karakterskalaen2013 I 2013 undersøgte EVA, hvor udbredt den på det tidspunkt nye skala anvendtes i det ordinære uddannelsessystem fem år efter indførelsen af 7-trins-skalaen. Læs mere
RAPPORTSpecialklasser i folkeskolen. På vej mod mere inkluderende læringsmiljøer2013 Hvordan indgår specialklasserne i den almene undervisning på folkeskolerne? Og hvordan bliver der arbejdet med at skabe sociale og læringsmæssige fællesskaber mellem specialklasseelever og elever i de andre klasser? Læs mere