ProjektPerspektiver på god undervisning Med dette projekt ønsker EVA at hjælpe lærere med at stille skarpt på udvikling af deres egen praksis. Læs mere
LæreplanstemaKrop, sanser og bevægelse Pædagogisk arbejde med børns kropslighed, sansning og bevægelse er med til at forme deres muligheder for at bruge og fornemme deres krop, udtrykke sig, aflæse andres kropssprog og udvikle sunde kropsvaner i barndommen og voksenlivet. På denne side får du viden og inspiration til arbejdet med læreplanstemaet. Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
LæreplanstemaNatur, udeliv og science På denne side kan du få viden og inspiration til arbejdet med natur, udeliv og science sammen med børnene i daginstitutionen. Natur, udeliv og science er et af de seks temaer i den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere
LæreplanstemaAlsidig personlig udvikling På denne side kan du få viden og inspiration til arbejdet med børns alsidige personlige udvikling. Alsidig personlig udvikling er et af de seks temaer i den styrkede pædagogiske læreplan, der definerer forskellige områder af børns trivsel, læring, udvikling og dannelse i det pædagogiske læringsmiljø. Læs mere
LæreplanstemaSocial udvikling På denne side kan du få viden og inspiration til arbejdet med børns sociale udvikling. Social udvikling er et ud af seks temaer i den styrkede pædagogiske læreplan, og dækker over bl.a. børns deltagelse, medindflydelse og empati samt legens betydning for social læring. Læs mere
temaOptagesystemet Hvad ved gymnasieelever om optagesystemet? Hvilken betydning har gymnasiekarakterer for de videregående uddannelser? Og hvordan er sammenhængen mellem karakterer og den sociale baggrund hos universitetselever? Læs mere
temaUddannelsesparathedsvurderinger Find vores udgivelser om, hvordan ordningen med uddannelsesparathedsvurderinger (UPV'er) af de ældste elever fungerer. Få fx indsigt i praktikere og elevers erfaringer med vurderingerne, og hvorvidt UPV'erne bidrager til, at flere unge bliver klar til en ungdomsuddannelse. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere