ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
ProjektValg og fravalg af de fire største professionsbacheloruddannelser Hvilke overvejelser har kommende studerende med hensyn til at fravælge de fire største professionsbacheloruddannelser: uddannelserne til lærer, pædagog, sygeplejerske og socialrådgiver? Dette belyser EVA i projektet "Unges valg og fravalg af de fire største professionsbacheloruddannelser". Læs mere
ProjektKvalitet i daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige Resultaterne fra den første nationale undersøgelse af kvaliteten i danske daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige. Læs mere
ProjektForarbejde til national undersøgelse af kvalitet i dagtilbud EVA har undersøgt kvaliteten i de danske dagtilbud. Læs forarbejdet til kvalitetsundersøgelsen på denne side. Læs mere
ProjektSkandinavisk forskning i dagtilbud Hvert år udgiver danske forskere nye studier, der omhandler danske dagtilbud. Kortlægningen her skal gøre os klogere på, hvordan forskning i dagtilbud ser ud i Skandinavien. Læs mere
ProjektValg og fravalg af EUD Nogle nyoptagne studerende på videregående uddannelser overvejede eller søgte også ind på en erhvervsuddannelse, men endte med at vælge den fra. I denne undersøgelse har EVA undersøgt hvorfor. Læs mere
ProjektLærere og vejlederes samarbejde om overgang til ungdomsuddannelse I denne undersøgelse retter vi blikket mod arbejdet med overgangen set fra de professionelles perspektiv. Vi ser på, hvordan skoler og kommuner arbejder med de nye rammer for vejledning, hvor skoleledere, lærere og vejledere fra den kommunale ungeindsats bl.a. Læs mere
ProjektValg og fravalg af velfærdsuddannelserne Analyse af spørgeskemabesvarelser fra studerende med særligt fokus på Region Hovedstaden Læs mere
ProjektFAQ til national undersøgelse af kvalitet i dagtilbud 0-2-årige Vi ved i dag ikke meget om kvaliteten i de danske dagtilbud, og om eventuelle forskelle på kvaliteten af dagtilbud. Det er dét, vi med denne kvalitetsundersøgelse ønsker at lave om på. Jo mere vi ved om kvaliteten i dag, jo bedre er udgangspunktet for, at dagtilbuddene kan udvikles og blive endnu bedre i fremtiden. Læs mere