Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
MAGASINKøn og deltagelsesmuligheder2024 Magasinet bringer nyt fra forskning om betydningen af køn i dagtilbud og giver bud på, hvordan pædagogisk personale kan arbejde for, at alle børn tilbydes lige deltagelsesmuligheder – uafhængigt af deres køn. Læs mere
MagasinMagasinet EVA TEMA: Børnefællesskaber for 0-2-årige børn2023 NYT nummer af EVA TEMA stiller skarpt på, hvordan dagtilbud kan tage vare på børnenes relationer til hinanden og skabe stærke børnefællesskaber. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Det tværprofessionelle samarbejde2023 I dette nummer af EVA TEMA stiller vi skarpt på det tværprofessionelle samarbejde om børn i udsatte positioner. Fordi vi er nødt til sammen at blive klogere på, hvordan vi får det til at fungere bedst muligt. Læs mere
MinianalyseKommuners samarbejde med grundskoler om udskolings- og vejledningsindsatser2022 Analysen ser på, hvordan ledere af den kommunale ungeindsats (KUI) oplever, at kommunerne prioriterer vejledningsområdet, og hvordan samarbejdet med skolerne om vejledningen af eleverne i udskolingen fungerer. Læs mere
inspirationskatalogHvordan samarbejder grundskoler med erhvervsskoler om undervisningen? 2022 Hvordan giver vi unge i udskolingen mulighed for at prøve sig selv af i en anden kontekst end den, de kender fra grundskolen? Læs mere
RapportSamarbejde om unges overgang til ungdomsuddannelse. Lærere og vejlederes fælles arbejde med vejledning i udskolingen2022 Rapporten viser, hvordan vejledere, lærere og skoleledere i fem kommuner, der prioriterer overgangen til ungdomsuddannelse særligt højt, arbejder med at tilrettelægge og gennemføre vejledningen af eleverne i udskolingen. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Pædagogisk relationskompetence2022 Relationsarbejde er en grundpille i den pædagogiske praksis – i rutinesituationer, i aktiviteter og i legen på legepladsen. Men relationskompetence er ikke medfødt. Det er en faglig kompetence, man skal øve. Det har dette EVA TEMA fokus på. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket afklaring og valg af fag2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen med fokus på elevernes afklaring og valg af fag. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere