RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEffekten af voksenlærlingeordningen på tilgangen til erhvervsuddannelser2023 Er der en kausal sammenhæng mellem ændringer i tilskudsniveauet i voksenlærlingeordningen på den ene side og tilgang, frafald og gennemførelse på erhvervsuddannelserne for ufaglærte i målgruppen på den anden side? Dette spørgsmål har EVA besvaret i denne rapport. Læs mere
MetodeappendiksMetodeappendiks til Styrket elevmotivation i udskolingen2023 Projektet Styrket elevmotivation i udskolingen er gennemført af en projektgruppe på Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) i 2020-2023. I dette metodeappendiks beskrives projektets forskellige datakilder, samarbejdet med skolerne og med eksterne eksperter samt projektets analytiske arbejde. Læs mere
GuideGuide til aktionslæring2023 Denne guide fører trin for trin lærere igennem aktionslæring som metode til at udvikle undervisningen, så den bliver mere motiverende for udskolingselever. Læs guide
InspirationskatalogMotivation og variation i udskolingen2023 Hvordan kan lærere og ledere øge motivationen hos eleverne i udskolingen? Det spørgsmål har otte skoler over hele landet undersøgt. Læs inspirationskatalog
Powerpoint - IKKE redigerbarVarieret og motiverende undervisning i udskolingen2023 Hvorfor er det nødvendigt at arbejde med motivation og variation? Hvad sætter eleverne pris på ved varieret undervisning? Hvordan har lærerne i projektet arbejdet med motivation og variation? Disse spørgsmål giver denne præsentation indsigt i. Hent powerpoint
Powerpoint - redigerbarVarieret og motiverende undervisning i udskolingen2023 Hvorfor er det nødvendigt at arbejde med motivation og variation? Hvad sætter eleverne pris på ved varieret undervisning? Hvordan har lærerne i projektet arbejdet med motivation og variation? Disse spørgsmål giver denne præsentation indsigt i. Hent powerpoint
RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere