INSPIRATIONSHÆFTEEn genvej til bedre specialundervisning - hæfte2008 Få inspiration til, hvordan I på skoler og i kommuner kan udvikle specialundervisning og specialpædagogiske tiltag. Læs mere
PAPERImpact evaluation within the education sector 2008 Paper on impact evaluation within the education sector – Current perspectives from Denmark and the USA Læs mere
EVA undersøgerVurderinger af børns sprog i tiden omkring skolestart: Ord med på vejen Find vores udgivelser om, hvordan fem udvalgte kommuner vurderer børns sprog i forbindelse med skolestart allerede inden det bliver obligatorisk i 2009. Læs mere
EVA undersøgerKommunale kvalitetsrapporter Find vores udgivelser om, hvordan I som kommune kan udarbejde kvalitetsrapporter på skoleområdet. Hent fx i Minilexet gode råd til, hvordan I kan styrke arbejdet med evaluering og kvalitetsudvikling, og hvordan I kan styrke kommunalbestyrelsens mulighed for at varetage sit ansvar for folkeskolen. Læs mere
RAPPORTDelrapport 1: Kommunale kvalitetsrapporter - kortlægning af kvalitetsrapporternes struktur og indhold2008 Hvilken struktur og hvilket indhold har kvalitetsrapporter på skoleområdet? Og hvilke udfordringer har kommunerne stået over for i arbejdet med deres første kvalitetsrapporter? Læs mere
EVA undersøgerForsøgsordningen Dans for Børn Find vores udgivelser om, hvordan Dansens Hus har formidlet moderne dans til børn i dagtilbud og yngste folkeskoleklasser i 2008-09. Forsøgsordningen Dans for Børn har blandt andet etableret en række kontaktnet i kommunerne. Læs mere
RAPPORTDansens Hus – ordningen ”Dans for børn” - evaluering af ordningens kontaktnetværk2008 EVA har evalueret et forsøg, som Dansens Hus har gennemført med moderne dans til børn i dagtilbud og folkeskolens yngste klasser. Læs mere
RAPPORTArbejdet med elevplaner2008 Hvilken betydning har arbejdet med elevplaner for folkeskolers praksis? Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEOrd med på vejen - hæfte2008 Få inspiration til, hvilke temaer det er særligt vigtigt at holde sig for øje, når I på skolen skal planlægge og gennemføre sprogvurderinger af børn i tiden omkring skolestart. Læs mere
RAPPORTOrd med på vejen2008 Hvordan bliver arbejdet med sprogvurderinger i skolestarten gennemført og organiseret? Og hvordan bliver der skabt sammenhæng mellem sprogvurderingerne i dagtilbud og indsatsen i skolestarten? Læs mere