EVA undersøger Uddannelsesvalget for unge med ikke-vestlig herkomst Vi har samlet EVA's viden om, hvordan unge med ikke-vestlig herkomst ser på deres videre uddannelse og sig selv, når de går i 8. klasse. Læs mere
ProjektKøn i dagtilbud Drenge spiller fodbold og piger leger med dukker. Disse stereotype forestillinger begynder i barndommen, selvom der er mange forskellige måder at være barn på. Her sammenfatter vi viden og forskning med fokus på køn i dagtilbud, som kan understøtte den pædagogiske praksis. Læs mere
projektFysisk aktivitet Børn i bevægelse styrker de motoriske færdigheder og den kropslige bevidsthed. Her spiller dagtilbuddene en vigtig rolle i at understøtte mulighederne og skabe det rette miljø. Her finder du viden, inspiration og gode råd omkring fysisk aktivitet i dagtilbud. Læs mere
ProjektInklusion i dagtilbud Hvordan kan man arbejde med inklusion i dagtilbud, så alle børn udvikler sig, bidrager og på lige fod med hinanden indgår i et fællesskab? Her finder du EVA's udgivelser og artikler, som beskæftiger sig med inklusion i dagtilbud. Læs mere
ProjektÅben skole Hvordan indgår eksterne samarbejdspartnere og læringsmiljøer i skolernes hverdag? Og hvordan kan den åbne skole bidrage til at gøre undervisningen bedre, mere motiverende og mere varieret? Læs mere
ProjektElevernes oplevelse af skoledag og undervisning Hvordan oplever elever på mellemtrinnet og i udskolingen deres skoledag? Og hvad gør dagen og undervisningen god eller mindre god? Undersøgelsen her går i dybden med elevernes perspektiv på skoledagen og undervisningen efter reformen. Læs mere
PROJEKTUnges valg af 10. klasse Her finder du EVA's udgivelser om unges valg af 10. klasse. Du får indblik i bevæggrundene, der ligger bag de unges valg, og hvad der kendetegner de unge, som vælger 10. klasse. Læs mere
ProjektViden om undervisningsdifferentiering i grundskolen Få viden og inspiration til at lykkes med en differentieret undervisning i grundskolen. Læs mere
EVA UNDERSØGERViden om undervisningsdifferentiering Det er en kompleks opgave at forberede og gennemføre god undervisning, som byder på faglige udfordringer for alle elever. Læs mere
LæreplansfokusEvaluerende pædagogisk praksis Gennem evaluering og dokumentation skabes ny viden, der bidrager til at udvikle kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø og til at skabe de bedste betingelser for børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse. Læs mere