RAPPORTEvaluering af studieområdet på hhx 2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på hhx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTEvaluering af studieområdet på htx2016 Rapporten fremlægger resultaterne af en evaluering af studieområdet (SO) på htx, som EVA har gennemført for Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL). Læs mere
RAPPORTKlædt på til at træffe valg 2016 Hvad gør gymnasierne for at styrke deres elevers overgang til videregående uddannelse? Læs mere
NOTATBrug af specifikke fag i optagesystemet til universiteterne2016 Hvilken betydning har karakterer i specifikke fag som optagelseskriterie i forhold til at bruge karaktergennemsnittet? Læs mere
RAPPORTMåler gymnasiekarakterer det samme eller forskellige kompetencer?2016 Måler gymnasiekarakterer i forskellige fag rent faktisk forskellige kompetencer eller snarere en generel studiekompetence? Læs mere
NOTATÅrskarakterer og prøvekarakterer i det almene gymnasium2016 Er der forskelle på elevernes karakterer i A-niveaufag på alment gymnasium, når man sammenligner deres årskarakterer med deres prøvekarakterer? Læs mere
RAPPORTKaraktergivning i gymnasiet2016 Hvordan bliver de interne karakterer givet på gymnasierne? Og hvilken betydning de har for elevers tilgang til læring? Læs mere
RAPPORTStudenter uden uddannelse efter gymnasiet2016 Hvilket forløb har de ufaglærte studenter haft på arbejdsmarkedet eller i uddannelsessystemet efter studentereksamen? Hvad er deres situation i dag? Og er de motiveret for at tage en uddannelse i fremtiden? Læs mere
RAPPORTDen naturvidenskabelige faggruppe og kvalitetsarbejde på hf2007 EVA har undersøgt, hvordan hf-kurserne har udmøntet to nye regelsæt: læreplanen for den nye naturvidenskabelige faggruppe der består af fagene kemi, geografi og biologi, og kvalitetsbekendtgørelsen der stiller krav om procedurer for kvalitetsarbejdet på de gymnasiale uddannelser. Læs mere
RAPPORTSidefagssupplering2000 Rapporten har til formål at undersøge kvaliteten af sidefagssupplerings-uddannelsen i lyset af erhvervsfunktionen som underviser i gymnasiet. Læs mere