EVA undersøgerSkoleledelse i folkeskolen Fokus for denne evaluering er, hvordan skolelederen forstår og løser sin samlede opgave. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med at udvikle elevernes matematikkompetencer Formålet med evalueringen er at belyse den pædagogiske praksis, når faghæftets mål bliver omsat til matematikundervisning, og at vurdere lærernes og skolernes indsatser for at udvikle elevernes funktionelle matematikfærdigheder. Læs mere
EVA undersøgerLæringsmiljøer i folkeskolen Evalueringen undersøger, hvordan skoler både under planlægning og i praksis arbejder med at etablere og udvikle læringsmiljøer for eleverne. Læs mere
EVA undersøgerPædagogisk tænkning og praksis i skolefritidsordninger Find vores udgivelser om, hvordan forholdet er mellem opstillede mål for skolefritidsordninger (SFO) og den pædagogiske praksis. Undersøgelsen tager udgangspunkt i formulerede mål og rammer for SFO på nationalt, kommunalt og lokalt plan. Læs mere
EVA undersøgerDe gymnasiale uddannelsers tiltag for tosprogede elever Find vores udgivelser om, hvilke tiltag I som gymnasiale uddannelser kan sætte i værk for at støtte de tosprogede elever, så de kommer succesfuldt gennem uddannelsen. Læs mere
EVA undersøgerAlmen studieforberedelse og studieområdet på gymnasiale uddannelser Find vores udgivelser om, hvordan tre stx-skoler, to hhx-skoler og to htx-skoler tilrettelægger almen studieforberedelse og studieområdet over alle tre gymnasieår. Læs mere
EVA undersøgerBørnehaveklassen Denne evaluerings formål er at beskrive og vurdere den pædagogiske tænkning og praksis i børnehaveklassen. Læs mere
EVA undersøgerFolkeskolens afgangsprøver Evalueringen har til formål at belyse og vurdere dels prøvernes betydning for elever, lærere og de uddannelsesinstitutioner, der modtager eleverne efter folkeskolen, dels sammenhængen mellem undervisningens tilrettelæggelse og prøverne. Læs mere