INSPIRATIONSHÆFTEEn genvej til bedre specialundervisning - hæfte2008 Få inspiration til, hvordan I på skoler og i kommuner kan udvikle specialundervisning og specialpædagogiske tiltag. Læs mere
PAPERImpact evaluation within the education sector 2008 Paper on impact evaluation within the education sector – Current perspectives from Denmark and the USA Læs mere
RAPPORTDelrapport 1: Kommunale kvalitetsrapporter - kortlægning af kvalitetsrapporternes struktur og indhold2008 Hvilken struktur og hvilket indhold har kvalitetsrapporter på skoleområdet? Og hvilke udfordringer har kommunerne stået over for i arbejdet med deres første kvalitetsrapporter? Læs mere
RAPPORTDansens Hus – ordningen ”Dans for børn” - evaluering af ordningens kontaktnetværk2008 EVA har evalueret et forsøg, som Dansens Hus har gennemført med moderne dans til børn i dagtilbud og folkeskolens yngste klasser. Læs mere
RAPPORTArbejdet med elevplaner2008 Hvilken betydning har arbejdet med elevplaner for folkeskolers praksis? Læs mere
INSPIRATIONSHÆFTEOrd med på vejen - hæfte2008 Få inspiration til, hvilke temaer det er særligt vigtigt at holde sig for øje, når I på skolen skal planlægge og gennemføre sprogvurderinger af børn i tiden omkring skolestart. Læs mere
RAPPORTOrd med på vejen2008 Hvordan bliver arbejdet med sprogvurderinger i skolestarten gennemført og organiseret? Og hvordan bliver der skabt sammenhæng mellem sprogvurderingerne i dagtilbud og indsatsen i skolestarten? Læs mere
RAPPORTDet skotske inspektorat 2002 Rapporten indeholder beskrivelser af det skotske uddannelsessystem, det skotske inspektorats opgaver og metoder, og en beskrivelse af besøget på den skotske secondary school Beath Highschool, som blev inspiceret i 2000. Læs mere
RapportA Key to Change: School Improvement through Self-evaluation2002 This publication presents the result of the process of the pilot project in the primary schools that EVA initiated in 2000. Læs mere
RAPPORTSelvevaluering i praksis2002 Denne rapport er resultatet af en undersøgelse af brugen af selvevalueringsprincippet i folkeskolen, på det almene gymnasium og erhvervsskolerne. Læs mere