INSPIRATIONSKATALOGInspirationskatalog - fra skole til skole2014 Få inspiration til, hvordan I som folkeskole kan udvikle skoledagen og undervisningen, så den bliver længere og mere varieret jf skolereformen. Læs mere
MAGASINUndervisning - for alle2014 Forskellige børn - lige muligheder? Hvordan kan vi i undervisningen møde alle elevers behov? Læs mere
EVA undersøgerVeje til udvikling af praksis i dagtilbud og på skoler Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som pædagog, lærer, leder eller pædagogisk konsulent kan inddrage, udveksle og anvende viden i hverdagen på skoler og i daginstitutioner. Læs mere
RAPPORTVeje til udvikling af praksis2014 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud og skoler kan arbejde systematisk med at udvikle praksis ved at anvende viden – primært fra læreres og pædagogers erfaringer i hverdagen, men også fra forskning, undersøgelser og faglitteratur. Læs mere
RAPPORTUndervisning i udskolingen: Linjer, toning og holddannelse2014 EVA har lavet en systematisk opsamling af to københavnske skolers erfaringer med at arbejde med motivation og undervisningsdifferentiering i udskolingen. Vi har stillet skarpt på skolernes intentioner, erfaringer, justeringer og udfordringer i forbindelse med arbejdet. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af mundtlig gruppeprøve i matematik - folkeskolens prøver Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som matematiklærer i folkeskolen kan tilrettelægge mundtlige gruppeprøver i matematik. Læs mere
RAPPORTEvaluering af mundtlig gruppeprøve i matematik - folkeskolens prøver2014 Hvordan er gruppeprøveformen blevet modtaget af landets beskikkede censorer i matematik på grundskoleniveau? Og hvordan er den blevet gennemført i praksis på tre forskellige skoler? Læs mere
RAPPORTMotiverende undervisning. Tæt på god undervisningspraksis på mellemtrinnet2014 Hvordan ser god og motiverende undervisning på folkeskolens mellemtrin ud? Læs mere
EVA undersøgerSprogvurdering og opfølgende indsatser i børnehaveklassen Find vores udgivelser og få inspiration til, hvordan du som børnehaveklasselærer eller skoleleder kan sikre en optimal sprogvurdering af børn i børnehaveklassen. Læs mere
RAPPORTSprogvurdering af alle skolestartere2014 Hvordan arbejder skoler med sprogvurderinger i børnehaveklassen? Hvilke materialer bruger skolerne, når børnenes sprog skal vurderes? Giver materialerne et retvisende billede af børnenes sprog? Og hvordan kan vurderingsresultaterne omsættes til konkret pædagogisk praksis? Læs mere