MAGASINBakspejlet 2015 2015 Temaerne i Bakspejlet 2015 var middagslur, børneperspektiver, fysisk aktivitet, kulturmøder, didaktik i nuet, skolestart og børnenes undergrundskultur som udtryk for trivsel. Læs mere
MagasinBakspejlet Tema: Overgang fra børnehave til skole 2015 Temahæftet her indeholder introduktionen "En god skolestart bygger på samarbejde" og tre artikler om overgangen fra børnehave til skole. Læs mere
RAPPORTProfessionshøjskolernes arbejde med det strategiske kompetenceløft på erhvervsskoleområdet2015 EVA har undersøgt professionshøjskolernes tilgang til og arbejde med det strategiske kompetenceløft på erhvervsskoleområdet. Læs mere
RAPPORTErfaringer og inspiration til det pædagogiske arbejde i vuggestuen 2015 Hvad er det pædagoger i vuggestuerne helt konkret gør, når de arbejder med de mindste børns trivsel, læring og udvikling? Læs mere
VURDERINGGenvurdering af Graduate Certificate in International Business på Niels Brock2015 EVA har genvurderet, hvordan uddannelsen Graduate Certificate in International Business på Niels Brock kan danne grundlag for opholdstilladelse i Danmark til elever og studerende fra lande uden for EU. Læs mere
RAPPORTStudenterservicer2015 Hvilke udfordringer har studerende ift. at gennemføre en universitetsuddannelse? Og hvad gør universiteterne for at hjælpe de studerende, som oplever udfordringer? Læs mere
REDSKABStil skarpt på tilsyn2015 Få inspiration til, hvordan du som medarbejder i forvaltningen eller som ansvarlig for det pædagogiske tilsyn kan styrke jeres tilsyn med dagtilbud i kommunen. Læs mere
RAPPORTPædagogisk tilsyn2015 EVA har undersøgt kommunernes pædagogiske tilsyn med private og offentlige dagtilbud. Læs mere
RAPPORTNatur og naturfænomener i dagtilbud 2015 EVA har undersøgt, hvordan dagtilbud for børn arbejder med læreplanstemaet natur og naturfænomener. Læs mere
RAPPORTForsøgsordningerne på fysioterapeutuddannelsen2015 Er de centrale læringsudbytter, som er fastsat for modul 1 og modul 7 i den nationale studieordning på fysioterapeutuddannelsen fortsat omfattet af bedømmelse i forsøgsordningen? Og hvordan vurderer institutionerne, de studerende, censorerne og de kliniske undervisningssteder fordele eller ulemper ved forsøgsordningen for uddannelsen på institutionen? Læs mere