PowerpointUndervisningsdifferentiering i grundskolen2018 Få her viden om undervisningsdifferentiering som PowerPoint. PowerPoint indeholder korte videoklip med inspiration fra praksis. Læs mere
DEBATIntra er ikke nok. Der skal være løbende kontakt mellem skole og forældre Forældrene er enormt vigtige for deres børns indlæring, så skolen har en stor opgave i at udvikle et godt skole-hjem-samarbejde, viser undersøgelser fra Danmarks Evalueringsinstitut. Læs mere
ArtikelNyt skoleår: Grib elevernes lærelyst og motivation Efter en lang sommerferie glæder mange elever sig til at komme i skole igen. Læs mere
DebatSæt fokus på klasseledelse fra første skoledag Nu begynder et nyt skoleår, og det bør være en anledning til at arbejde med både nye og gamle relationer. For gode relationer opstår ikke af sig selv. Læs mere
DebatTeamsamarbejde må ikke blive et mål i sig selv Det professionelle samarbejde fylder meget i skolens hverdag. Derfor er det vigtigt at kunne se forskel på et tilsyneladende godt samarbejde og et samarbejde, der reelt er fagligt givende. Læs mere
DEBATHvad giver børn lyst til at gå i skole og lære mere? Danmarks Evalueringsinstitut har spurgt eleverne, hvad de synes gør undervisningen god og motiverende. Læs mere
InspirationProfessionelle læringsfællesskaber - tættere på undervisningen2018 Få konkrete råd til og eksempler på, hvordan man som skole kan få det fulde udbytte af professionelle læringsfællesskaber og forbedre undervisningen og elevernes læringsmuligheder. Læs mere
Artikel3 ting enhver skoleleder bør vide om det professionelle læringsfælleskab Hvad kan I på jeres skole gøre for, at skolens team som en selvfølge drøfter pædagogiske spørgsmål helt tæt på undervisningen? Få en vejledning i dette hæfte, der baserer sig på 41 kommuners erfaringer med professionelle læringsfælleskaber. Læs mere
PressemeddelelseVirksomheder varierer skoledagen Det er vigtigt, at vi holder os for øje, hvordan den åbne skole bidrager til bedre undervisning. Skolerne skal ikke bare samarbejde med eksterne partnere for samarbejdets skyld, fortæller Danmarks Evalueringsinstitut, EVA, som står bag to nye undersøgelser om åben skole. Læs mere
RapportÅben skole – en kortlægning af skolernes samarbejde med omverdenen2018 EVA sætter i rapporten fokus på skolernes brug af åben skole-forløb, som det så ud i skoleåret 2017/18. Omdrejningspunktet er at afdække, hvordan forskellige eksterne samarbejdspartnere og læringsmiljøer indgår i skolernes hverdag, og hvordan lærere og pædagoger ser på samarbejdet. Læs mere