Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
RapportNaturfag, biologi, fysik og kemi som grundfag på erhvervsuddannelserne2023 I denne rapport præsenterer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) en undersøgelse af potentialer og udfordringer ved grundfagsundervisningen i naturfag, biologi, fysik og kemi på erhvervsuddannelserne. Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med Astra, Det Nationale Naturfagscenter. Læs mere
RapportRammeforsøg med udskolingslinjer eud 8/92023 Denne rapport samler op på erfaringerne fra rammeforsøg med udskolingslinjer eud 8/9. Rapporten giver et godt indblik i, hvilken betydning eud 8/9 har for elevernes læring, deltagelse i og gennemførelse af 9. klasse og søgning til erhvervsuddannelser. Læs mere
MagasinEVA TEMA: Børn i udsatte positioner2021 EVA TEMA #22 sætter spot på, hvordan pædagogisk personale kan skabe et læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle børn - også dem i udsatte positioner. Læs mere
InspirationskatalogGruppearbejde i folkeskolen - Erfaringer fra aktionslæring2020 Gruppearbejde er en undervisningsform med potentiale til at styrke elevernes faglige udvikling, sociale relationer og evne til at planlægge og gennemføre en opgave sammen med andre. I kataloget kan du få inspiration til, hvordan man kan styrke elevernes udbytte af at arbejde i gruppe. Læs mere
PowerpointModul om krop, sanser og bevægelse2020 Her finder I oplæg og øvelser, der kan gøre jer klogere på læreplanstemaet krop, sanser og bevægelse. Oplægget kan bruges af ledere eller andre, der vil udvikle pædagogisk personales arbejde med børns krop og bevægelser og sætte en ramme for fælles, faglig refleksion. Læs mere
DialogkortDialogkort om krop, sanser og bevægelse2020 Brug dialogkortet som udgangspunkt for en fælles, faglig refleksion over arbejdet med krop, sanser og bevægelse i jeres dagtilbud. Læs mere
NotatHvorfor takker kommende studerende nej til en studieplads? 2020 I 2018 takkede 10 % af de 64.937 personer, der blev tilbudt en studieplads, nej. Notatet forklarer, hvad der ligger til grund for, at ansøgerne afslår studiepladserne - fx at de satser på at komme ind på en anden uddannelse, at de hellere vil arbejde osv. Læs mere
Power pointModul om natur, udeliv og science2019 Her finder I oplæg og øvelser, der kan bidrage til, at I bliver klogere på læreplanstemaet natur, udeliv og science samt give jer en ramme for at reflektere over og udvikle på jeres arbejde med temaet. Læs mere
DialogkortDialogkort om natur, udeliv og science2019 Disse dialogkort giver jer spørgsmål, I kan reflektere over, når I vil sætte fokus på natur, udeliv og science i jeres dagtilbud. Læs mere