ArtikelMålrettede sociale indsatser i dagtilbud kan inspirere forældre Dagtilbud har i en række målrettede, sociale indsatser dannet ramme om trygge møder mellem børn, forældre og fagligt personale Læs mere
ArtikelTidlig opsporing af udfordringer er afgørende for barnets trivsel og udvikling Ny analyse peger på, at pædagogisk personale kan bruge redskaber til systematisk at opspore fx sproglige, fysiske og sociale udfordringer tidligt. Og dermed skabe grobund for den rette indsats for det enkelte barn Læs mere
DebatUdsatte børn får ikke den hjælp, de har brug for Resultater fra EVA-undersøgelse viser, at der er udsatte børn, der ikke får den hjælp, de har brug for. For at løfte opgaven må vi se på, hvordan vi skaffer mere arbejdskraft og styrkede kompetencer til området. Læs mere
ArtikelDagtilbudschefer: Udsatte børn får ikke den hjælp de har brug for Dagtilbudschefer landet over fortæller enstemmigt, at der er børn i deres kommunes dagtilbud, der ikke får den hjælp, de har behov for. Det viser en ny national undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut. Læs mere
ArtikelSådan kan I styrke jeres teamsamarbejde om undervisningen Film, arbejdshæfter og oplæg: I en række redskaber giver EVA skoler ny inspiration til, hvordan lærere og ledere kan styrke teamsamarbejdet, så det kan understøtte undervisning af høj kvalitet. Læs mere
ArtikelPraksisvejledere styrker undervisningen på skoler i to kommuner Lærere og pædagogers samarbejde om undervisningen og skoleledernes mulighed for feedback og sparring på tværs af skoler er blevet styrket efter kompetenceudviklingsprojekt i to kommuner. Det viser EVA's evaluering af projektet. Læs mere
ArtikelEksperter vurderer pædagoguddannelsens faglige niveau Som en del af den samlede evaluering af pædagoguddannelsen har EVA bidraget med en ekspertvurdering af det faglige niveau med fokus på kompetencemål, litteraturlister og bachelorprojekter. Læs mere
INSPIRATIONSMATERIALE Sådan styrker du samarbejdskulturen på jeres gymnasium Når lærerne har et godt samarbejde, kan det mærkes på kvaliteten i undervisningen og på arbejdsglæden. Et nyt hæfte giver inspiration til, hvordan du som leder kan støtte op om lærernes samarbejde. Læs mere
DebatEn ny skala løser ikke alle karaktersystemets udfordringer Nye trinbeskrivelser med mindre fejlfokus, vil ikke afvikle udfordringerne med unges præstationspres. Der er brug for diskussioner om, hvornår karakterer fremmer læring og motivation, og hvornår de spænder ben herfor. Læs områdechef, Camilla Thorgaards indlæg i debatten om 7-trinsskalaen. Læs mere
ArtikelForskere: Sådan får I trygge børn Pædagogisk personale er afgørende for børns tilknytningsmønstre. For børn sætter ikke deres tilknytning på pause, når de er i dagtilbud. Læs mere