ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
ProjektEvaluering af pædagoguddannelsen Uddannelses- og forskningsministeren har i 2021 evalueret pædagoguddannelsen med mål om bl.a. højere kvalitet. her kan du finde EVA's bidrag til evalueringen, som omfatter en ekspertvurdering af det faglige niveau på pædagoguddannelsen samt en række kvalitative analyser af bl.a. praktikken, læringsmiljøet og tilrettelæggelsen af pædagoguddannelsen. Læs mere
TEMAPædagoguddannelsen Pædagoguddannelsen er landets største videregående uddannelse målt på optagne studerende. Pædagoguddannelsen blev reformeret i 2014, hvor de første studerende startede på den nye uddannelse. Her har vi samlet en række analyser af både tidligere og nyeste pædagoguddannelse. Læs mere
ProjektVejledning til ufaglærte voksne Prognoser viser, at der på fremtidens arbejdsmarked bliver mindre behov for ufaglærte og større behov for faglærte. Her kan vejledning spille en stor rolle, da det er en vigtig faktor for at få flere ufaglærte til at orientere sig mod uddannelse. Læs mere
EvalueringskulturEvaluering af arbejdet med læreplanen Skabelon til skriftlig evaluering og visuel oversigt til at understøtte dagtilbuds arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
ProjektVoksne på erhvervsuddannelsernes hovedforløb Hvilken betydning har erhvervsuddannelsesreformen i 2015 haft for voksnes tilgang til og gennemførelse af hovedforløbet på erhvervsuddannelserne, og har elevprofilen blandt de voksne elever ændret sig? Læs mere
ProjektVoksne på erhvervsuddannelsernes grundforløb Hvilken betydning har erhvervsuddannelsesreformen i 2015 haft for voksnes tilgang til og gennemførelse af grundforløbet på erhvervsuddannelserne, og har elevprofilen blandt de voksne elever ændret sig? Det har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) undersøgt i et notat om voksne på erhvervsuddannelse Læs mere
ProjektGymnasiale karakterers betydning for frafald Find EVA's udgivelser om sammenhængen mellem studerendes gymnasiale karakterer og frafald på henholdsvis universiteterne, professionshøjskolerne og erhvervsakademierne. Læs mere