WebinarWebinar: Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Læs mere
Fortæl os din meningFeedback til webinaret om børneperspektiver på leg i børnehaven Tusind tak fordi, du deltog i vores webinar om børneperspektiver på leg i børnehaven. Hvis du har kommentarer, kan du sende dem til os her. Læs mere
ArtikelHolddannelse i folkeskolen kan have en positiv betydning for elevernes oplevelse af undervisningen Inddeling af elever i hold i grundskolens undervisning kan skabe et tryggere læringsmiljø, give lærerne bedre forudsætninger for at variere undervisningen og styrke elevernes deltagelsesmuligheder og faglige selvtillid. Læs mere
ArtikelCo-teaching kan styrke elevers faglige udvikling, men det er ikke noget, man bare lige gør Co-teaching har potentiale til at styrke elevernes faglige udvikling. Det kræver dog, at underviserne har viden om, hvordan man co-teacher, og at der afsættes tid og ressourcer til, at underviserne forbereder sig. Det viser EVA's evaluering af et pilotforsøg med co-teaching i matematik i 5. klasse. Læs mere
ProjektEvaluering af holddannelse I dette projekt har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret et pilotforsøg med holddannelse i matematik på mellemtrinnet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med holddannelse2024 18 skoler har afprøvet holddannelse i matematikundervisningen på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
RapportEvaluering af pilotforsøg med co-teaching2024 17 skoler har afprøvet co-teaching i deres matematikundervisning på mellemtrinnet. I denne rapport evaluerer Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) udkommet. Læs mere
HæfteBørns oplevelser af leg i børnehaven2023 Dette hæfte samler de vigtigste pointer fra EVA's undersøgelse af, hvad børn er optagede af, når de leger, og hvornår børn oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Læs mere
RapportBørneperspektiver på deltagelsesmuligheder i leg2023 Hvad er børn optaget af, når de leger, og hvornår oplever børn at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn? Det har EVA undersøgt og præsenteret i denne rapport. Læs mere
ProjektBørneperspektiver på leg i børnehaven EVA har undersøgt, hvad børnene er optagede af, når de leger, og hvornår børnene oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Det er børnene selv, der fortæller, viser rundt og tegner, hvad de oplever, når de leger - og når leg er svært. Læs mere