ProjektEffekten af voksenlærlingeordningen Voksenlærlingeordningen har som et af sine formål at give flere ufaglærte voksne en erhvervsuddannelse, men virker. Det har EVA undersøgt i dette projekt. Læs mere
ProjektEvalueringskultur på personalemøder Find vores udgivelser om evalueringskulturen på personalemøder i daginstitutioner, og få inspiration til at se på evalueringskulturen i eget dagtilbud. Læs mere
ProjektAMU og basale færdigheder Mange danskere har svært ved at læse, skrive og regne. Det er en udfordring for den enkelte, men også for arbejdsmarkedet og samfundet, som i stigende grad efterspørger faglært arbejdskraft. Læs mere
TemaTeamsamarbejde i skolen Alle lærere og pædagoger kan sikkert genkende oplevelsen af, at et velfungerende teamsamarbejde kan løfte undervisningen og styrke arbejdsglæden. Læs mere
EvalueringskulturEvaluering af arbejdet med læreplanen Skabelon til skriftlig evaluering og visuel oversigt til at understøtte dagtilbuds arbejde med den styrkede pædagogiske læreplan Læs mere
projektOptag på videregående uddannelser og ikkestartere Økonomi, drømmen om en anden uddannelsesplads eller tilbud om et job er de vægtigste grunde til Læs mere
ProjektVoksne på erhvervsuddannelsernes hovedforløb Hvilken betydning har erhvervsuddannelsesreformen i 2015 haft for voksnes tilgang til og gennemførelse af hovedforløbet på erhvervsuddannelserne, og har elevprofilen blandt de voksne elever ændret sig? Læs mere
ProjektFlygtninges vej til arbejde og uddannelse EVA har undersøgt, i hvilken grad de danske kommuner bruger arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) til at opkvalificere flygtninge. Læs mere
ProjektVoksne på erhvervsuddannelsernes grundforløb Hvilken betydning har erhvervsuddannelsesreformen i 2015 haft for voksnes tilgang til og gennemførelse af grundforløbet på erhvervsuddannelserne, og har elevprofilen blandt de voksne elever ændret sig? Det har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) undersøgt i et notat om voksne på erhvervsuddannelse Læs mere
ProjektGymnasiale karakterers betydning for frafald Find EVA's udgivelser om sammenhængen mellem studerendes gymnasiale karakterer og frafald på henholdsvis universiteterne, professionshøjskolerne og erhvervsakademierne. Læs mere