MagasinBakspejlet Tema: Overgang fra børnehave til skole 2015 Temahæftet her indeholder introduktionen "En god skolestart bygger på samarbejde" og tre artikler om overgangen fra børnehave til skole. Læs mere
RAPPORTUdviklingsprojekter i læringskonsulenternes inklusionsteam 2014 2015 Hvilke erfaringer har kommunale deltagere og forskere gjort undervejs i processen i seks udviklings- og forskningsprojekter i Undervisningsministeriets inklusionsindsats i 2014? Læs mere
RAPPORTOptagelsesprøve til eud 2015 EVA har analyseret testresultater for prototyper på de kommende optagelsesprøver i dansk og matematik på erhvervsuddannelserne. Læs mere
RAPPORTEvaluering af udvalgte idrætsprojekter2015 EVA har undersøgt, om tre udvalgte idrætsprojekter under projekt Læring i bevægelse har haft betydning for læringsmiljøet hos de forskellige aldersgrupper, som projekterne rettede sig mod. Læs mere
RAPPORTFORM-projektet i Esbjerg Kommune2015 Har den pædagogiske analysemodel FORM styrket lærernes praksis, så børn og unge i udsatte positioner bliver i stand til at indgå i læring i det almene skolesystem i Esbjerg Kommune? Har modellen styrket lærernes teamsamarbejde og arbejdsglæde? Læs mere
PLAKAT4 elementer til god skoleledelse af undervisning og læring2015 Få et visuelt overblik over de 4 elementer i god skoleledelse, specifikt ledelse af undervisning og læring i folkeskolen. Læs mere
RAPPORTLedelse tæt på undervisning og læring2015 Hvordan kan skoleledere udvikle den del af deres ledelsesopgave, som handler om at lede undervisning og læring? Læs mere
RAPPORTSkolers arbejde med at forberede elever til ungdomsuddannelse2015 Hvilken rolle spiller lærerne og undervisningen i udskolingen, når unge skal træffe deres valg om ungdomsuddannelse? Læs mere
RAPPORTKalaallit Nunaanni meeqqat atuarfiat, Grønlands folkeskole2015 I hvilken grad er den grønlandske skolereform blevet implementeret? Og hvorfor er det ikke sket? Rapporten er på grønlandsk. Læs mere
RAPPORTGrønlands folkeskole2015 I hvilken grad er den grønlandske skolereform blevet implementeret? Evalueringen giver et statusbillede af den grønlandske folkeskole og kommer med bud på forhold, som bør drøftes og justeres fremadrettet. Læs mere