DebatindlægKortere skoledage kan betyde mere SFO. Men hvad med kvaliteten? I regeringens folkeskoleudspil lægges der op til kortere skoledage. Det vil give børn og unge mulighed for mere tid i SFO eller klub. Læs mere
RapportRapport om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Baseret på en spørgeskemaundersøgelse. Lederne af danske fritids- og klubtilbud svarer på, hvordan tilbuddene pædagogisk arbejder med børn og unge. Læs mere
ProjektIndhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud Danmarks Evalueringsinstitut har i en spørgeskemaundersøgelse blandt lederne af landets fritids- og klubtilbud undersøgt indholdet og kvaliteten af de danske fritids- og klubtilbud. Læs mere
Artikel93 % af landets fritidstilbud vægter fællesskaber højt. Alligevel har de svært ved at få alle med I en ny undersøgelse siger mere end halvdelen af lederne i landets fritids- og klubtilbud, at de oplever børn og unge, der står uden for fællesskaberne. Læs mere
FormidlingsproduktCentrale pointer om indhold og kvalitet i fritids- og klubtilbud2023 Formidlingsproduktet præsenterer centrale pointer fra Danmarks Evalueringsinstituts undersøgelse af indhold og kvalitet i danske fritids- og klubtilbud. Læs mere
ArtikelNyt skoleår: Grib elevernes lærelyst og motivation Efter en lang sommerferie glæder mange elever sig til at komme i skole igen. Læs mere
InspirationProfessionelle læringsfællesskaber - tættere på undervisningen2018 Få konkrete råd til og eksempler på, hvordan man som skole kan få det fulde udbytte af professionelle læringsfællesskaber og forbedre undervisningen og elevernes læringsmuligheder. Læs mere
Artikel3 ting enhver skoleleder bør vide om det professionelle læringsfælleskab Hvad kan I på jeres skole gøre for, at skolens team som en selvfølge drøfter pædagogiske spørgsmål helt tæt på undervisningen? Få en vejledning i dette hæfte, der baserer sig på 41 kommuners erfaringer med professionelle læringsfælleskaber. Læs mere
ArtikelElever på mellemtrin og i udskoling: ”God undervisning motiverer os” God undervisning og gode relationer til lærerne betyder meget for motivation og engagement hos eleverne på folkeskolens mellemtrin og i udskolingen. Det viser en ny undersøgelse fra EVA, som også giver indblik i, hvad eleverne forstår ved god undervisning. Læs mere