ProjektEvaluering af holddannelse I dette projekt har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret et pilotforsøg med holddannelse i matematik på mellemtrinnet. Læs mere
ProjektEvaluering af Program for læringsledelse EVA har gennemført evaluering af Program for læringsledelse, med det formål at give indblik i, hvordan kommuner og skoler har brugt programmet som led i skoleudvikling. EVA har gennemført tre evalueringer af programmet i 2017, 2018 og 2020. Læs mere
ProjektPerspektiver på god undervisning Med dette projekt ønsker EVA at hjælpe lærere med at stille skarpt på udvikling af deres egen praksis. Læs mere
ProjektOrdblinde elever i folkeskolen Syv procent af eleverne på en folkeskoleårgang er ordblinde. Det svarer til, at der sidder en til to ordblinde elever i hver skoleklasse. Læs mere
ProjektElevplaner i folkeskolen På denne side finder du hhv. rapport og tabelrapport om EVA's undersøgelse af elevplaner i folkeskolen. Undersøgelsen er EVA's bidrag til videns- og analysegrundlaget for Rådgivningsgruppen for en forenklet elevplan. Læs mere
ProjektAt lære at lære Begrebet at lære at lære anvendes i stigende grad i både dansk og international sammenhæng. OECD fremhæver at lære at lære som en afgørende kompetence i et foranderligt samfund og kobler begrebet til behovet for livslang læring. I et tværfagligt projekt har EVA undersøgt at lære at lære, som et omdiskuteret fænomen uddannelsesinstitutionerne må forholde sig til. Læs mere
ProjektUndervisning i udskolingen Udskolingen er andet og mere end en overgang til ungdomsuddannelse. Det er tre vigtige skoleår, der hver især lægger op til, at alle elever gennemgår en faglig, social og personlig udvikling. På denne side har vi samlet vores viden om undervisningspraksis i udskolingen. Læs mere
ProjektViden om professionelle læringsfællesskaber i grundskolen Få viden og inspiration til at udvikle og forbedre professionelle læringsfællesskaber i grundskolen. Læs mere
ProjektViden om skoleudvikling med data At sikre god skoleudvikling er en central, men også kompleks opgave for både skolens ledelse og de fagprofessionelle. I denne videnspakke får i viden fra forskning og inspiration fra praksis viser til at inddrage viden og data i skoleudvikling - til fordel for elevernes læring. Læs mere
ProjektGruppearbejde i folkeskolen Danmark er et af de OECD-lande, hvor eleverne oftest arbejder i grupper. Alligevel kan det være vanskeligt for både lærere og elever at få gruppearbejde til at fungere godt i praksis. Læs mere