RapportErhvervsuddannelse for voksne (EUV) som omskoling2022 I denne rapport analyseres omfanget af og mønstre blandt faglærte voksne, der starter på en ny erhvervsuddannelse. Læs mere
RapportDeltagelse i ordblindeundervisning for voksne (OBU)2022 EVA har lavet en kvalitativ undersøgelse af, hvilke faktorer, der fremmer og hæmmer deltagelsen i OBU. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
RapportEvalueringskatalog til Steno Diabetes Centrene2022 Et fælles redskab til at arbejde med evaluering af uddannelses- og kompetenceaktiviteter. Læs mere
RapportEvaluering af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og øvrigt pædagogisk personale2022 Evalueringen afdækker erfaringerne med en indsats for kompetenceudvikling inden for teknologiforståelse blandt professionshøjskoleundervisere, lærere og øvrigt pædagogisk personale. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere
RapportKompetenceudvikling i praksis2018 Rapporten, der er udarbejdet af Danmarks Evalueringsinstitut, evaluerer projektet Kompetenceudvikling i praksis, som er et samarbejde mellem Guldborgsund og Lolland Kommune, finansieret af A.P. Møller Fonden. Læs mere
NotatHver tredje virksomhed synes, at det er svært at tale med medarbejdere om kompetenceløft af deres basale færdigheder2018 Tidligere undersøgelser viser, at virksomhedernes opbakning har stor betydning for især ufaglærtes lyst til at opkvalificere sig. Men hvor let er det egentlig for virksomhederne at tage hånd om medarbejdere, der har behov for at blive bedre til at læse og skrive? Læs mere
RapportKortlægning af supplerende undervisning på EUD2018 Kortlægningen er først skridt mod en større viden om omfanget af og behovet for supplerende undervisning rettet mod overgangskrav. Læs mere
RapportTværgående analyse af resultater fra TUP 20152018 Rapporten sammenfatter de vigtigste resultater og erfaringer fra seks af syv projekter, der blev støttet med midler fra Den Tværgående Udviklingspulje (TUP) under AMU i 2015. De seks projekter er lavet inden for de to temaer, som TUP 2015 havde fokus på, hhv. Læs mere