Rekruttering af pædagoger i daginstitutionerKommunernes indsatser for at sikre nok pædagoger i vores daginstitutioner2024 Kortlægning af kommunernes indsatser for at styrke rekruttering og fastholdelse Læs mere
FondsprojektRekruttering af pædagoger til daginstitutioner I dag oplever mange af landets daginstitutioner udfordringer med at rekruttere pædagoger. En ny undersøgelse, som EVA har udarbejdet med støtte fra Velfærds- og Forskningsfonden for Pædagoger, viser, hvor problemerne er størst, og hvad professionshøjskoler og kommuner gør for at afhjælpe udfordringen. Læs mere
ProjektFørsteårsstuderendes oplevelse af grøn omstilling på videregående uddannelser En kortlægning af førsteårsstuderendes på oplevelse af grøn omstilling i undervisningen på videregående uddannelser og dets betydning for deres studievalg Læs mere
NotatGrøn omstilling på videregående uddannelser2023 Dette notat belyser, hvad den grønne omstilling betyder for de studerende, og hvordan de oplever samspillet mellem deres uddannelse og den grønne omstilling. Læs mere
ArtikelGrøn omstilling påvirker unges valg af studie og karriere For 15 % af alle studerende var ønsket om at arbejde med grøn omstilling vigtigt for deres studievalg, og omkring hver fjerde vil arbejde med grøn omstilling, når de er færdiguddannede. Det viser en ny undersøgelse fra EVA. Læs mere
ArtikelAMU er central i grøn omstilling af arbejdsstyrken, men dialogen med virksomheder halter AMU-udbyderne står helt centralt placeret i den grønne omstilling og bidrager til den gennem opkvalificering af faglærte og ufaglærte. Men arbejdet udfordres af en lav efterspørgsel og begrænset dialog mellem AMU-udbydere og virksomheder og jobcentre. Læs mere
ProjektAMU og grøn omstilling Den grønne omstilling begrænses af en lav efterspørgsel på bestemte grønne AMU-kurser fra både virksomheder, deltagere og jobcentre. Det viser EVA's analyse af AMU-udbydernes praksis, erfaringer og vurderinger af deres arbejde med grøn omstilling. Læs mere
RapportAMU og grøn omstilling2023 Denne rapport beskriver AMU-udbydernes praksis, erfaringer og vurderinger med hensyn til den grønne omstilling, herunder ikke mindst de udfordringer, AMU-udbyderne oplever. Læs mere
Artikel9 ud af 10 PPR-ledere: Efterspørgslen på individuelle udredninger af børn og unge stiger PPR er under pres og oplever at skulle bruge halvdelen af deres tid på individorienterede og kompenserende opgaver. I stedet ville PPR hellere prioritere mere tid på det fællesskabsorienterede og forebyggende gennem rådgivning af lærere og pædagoger. Læs mere
ProjektKommunernes pædagogisk-psykologiske rådgivning (PPR) Denne undersøgelse sætter fokus på samarbejdet mellem PPR og grundskoleområdet, og vi belyser de udfordringer, som PPR og skolerne oplever. Læs mere