ProjektKommende studerendes forventninger og ønsker til studiestarten Dette projekt har undersøgt, hvilke forventninger og holdninger studerende på alle videregående uddannelser har til deres studiestart. Læs mere
AnalyseKommende studerendes forventninger og ønsker til studiestarten2022 Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) har blandt kommende studerende undersøgt udbredelsen af forskellige forventninger og holdninger til samt senere deltagelse i sociale og faglige fællesskaber i den første tid på studiet. Læs mere
RapportEvaluering af AMU-udbydernes arbejde med basale færdigheder2022 I rapporten ser EVA på, hvordan flere AMU-deltagere kan få styrket deres basale færdigheder, herunder gennem deltagelse i forberedende voksenundervisning (FVU) og/eller kurserne AMU-dansk og AMU-matematik. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformen på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
FaktaarkFakta fra evalueringen af gymnasiereformens intention om styrket afklaring og valg af fag2022 I dette faktaark fremgår udvalgte resultater fra den afsluttende evaluering af gymnasiereformen med fokus på elevernes afklaring og valg af fag. Resultaterne er indsamlet i 2021 på tværs af alle fire gymnasiale ungdomsuddannelser. Læs mere
RapportFølgeforskningsprogrammet til gymnasiereformen. Sjette delrapport2022 I denne rapport præsenteres følgeforskningen til gymnasiereformen, som Rambøll og EVA har gennemført på opdrag af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i perioden 2017-2022. Læs mere
RAPPORTEvaluering af prøver på AMU inden for Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse (HAKL)2022 Denne rapport belyser prøver på Handel, Administration, Kommunikation og Ledelse's område (HAKL). HAKL har i alt udviklet omkring 350 prøver, herunder multiple choice-prøver, forløbsprøver og casebaserede prøver. Læs mere
RedskabPlakat om teams tættere på undervisningen2021 Plakaten illustrerer hoveddimensionerne for udviklingen af teamsamarbejdet. Den kan hænges op på lærerværelset, på gangen eller et tredje sted, hvor inspiration til udvikling af teamsamarbejdet er kærkommen. Læs mere
RedskabArbejdshæfte til lærere og pædagoger: Teams tættere på undervisningen2021 I dette hæfte får du, der er lærer eller pædagog, et redskab til, hvordan I kan tage temperaturen på jeres teamsamarbejde. Lad spørgsmålene i hæftet lede jer igennem et tjek af, hvordan jeres teamsamarbejde fungerer, og hvor I måske kan gøre det bedre. Læs mere
RedskabGuide til skoleledere og vejledere: Teams tættere på undervisningen2021 I guiden her får du, der er skoleleder eller vejleder, en introduktion til, hvordan jeres skole kan arbejde med EVA's inspirationsmateriale "Teams tættere på undervisningen". Find inspiration til, hvordan I kan bruge EVA's arbejdshæfte, en speaket Power-Point og små inspirationsfilm. Læs mere