ProjektOrdblinde elever i folkeskolen Syv procent af eleverne på en folkeskoleårgang er ordblinde. Det svarer til, at der sidder en til to ordblinde elever i hver skoleklasse. Læs mere
PROJEKTUnge på erhvervsakademiuddannelser I to notater bidrager Danmarks Evalueringsinstitut til vidensgrundlaget om hhv. de geografiske bevægelser- samt studievalgsmønstrene for studerende på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
EVA TEMAArtikler fra EVA TEMA: Tryg tilknytning Børn sætter ikke deres tilknytning på pause, når de er i dagtilbud. Derfor er det en vigtig pædagogisk opgave at give alle børn mulighed for at opbygge trygge relationer til en primær voksen. Læs mere
EVA UNDERSØGERViden om overgange mellem grundskole og ungdomsuddannelse Få indblik i, hvordan vejledere, lærere og ledelser i grundskolen og i ungdomsuddannelserne kan understøtte elevernes overgange fra udskolingen til ungdomsuddannelserne. Læs mere
ProjektUnges vej mod ungdomsuddannelse Få indsigt i, hvad der har betydning for unges valgproces og overgang til ungdomsuddannelse med EVA’s undersøgelser af en stor gruppe unge i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse. Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere