RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 3. delrapport2018 Rapporten giver et indblik i de første erfaringer med de nye grundforløb på de treårige gymnasiale uddannelser. Læs mere
RapportGymnasiereformen følgeforskningsprogram 2. delrapport2018 I rapporten giver en status på otte skolers arbejde med at implementere gymnasiereformen. Rapporten afdækker skolernes udgangspunkt for at implementere reformen, hvordan de har grebet implementeringsarbejdet an, og de første erfaringer med centrale initiativer i reformen. Læs mere
INSPIRATION5 veje til at understøtte fagligt udbytte af digital teknologi i undervisningen 2018 Med guiden får I som lærere og ledere på gymnasier fem veje, der kan understøtte, at eleverne får et fagligt udbytte af digitale teknologier i undervisningen. Læs mere
RAPPORTDigitalisering i gymnasiet set fra et elevperspektiv2018 Hvordan anvender gymnasieelever digitale teknologier i relation til skolearbejde og undervisning? Og hvordan og hvornår understøtter digitale teknologier elevernes arbejds- og læreprocesser, og hvornår gør de ikke? Få elevernes perspektiv og vurdering af digitaliseringen i gymnasiet. Læs mere
RapportStyrkede overgange fra dagtilbud til grundskole2016 Hvordan skaber skole og børnehave en mere sammenhængende overgang for børnene, og sikre, at flere børn inkluderes i en god skolestart? EVA har fulgt seks kommuners arbejde med et styrket fagligt samarbejde. Læs mere
ARTIKEL FRA BAKSPEJLETGiver voksenstyring læring? 2016 Nogle gange vil man som pædagog have børnene til at løse en bestemt opgave eller gøre tingene på en bestemt måde. Men hvad betyder det for børnenes erfaringer og deres læring, at den voksne styrer aktiviteten i detaljer, og hvad kan pædagogen gøre, hvis børnenes engagement daler? Læs mere