ProjektOrdblinde elever i folkeskolen Syv procent af eleverne på en folkeskoleårgang er ordblinde. Det svarer til, at der sidder en til to ordblinde elever i hver skoleklasse. Læs mere
PROJEKTUnge på erhvervsakademiuddannelser I to notater bidrager Danmarks Evalueringsinstitut til vidensgrundlaget om hhv. de geografiske bevægelser- samt studievalgsmønstrene for studerende på erhvervsakademiuddannelserne. Læs mere
EVA TEMAArtikler fra EVA TEMA: Tryg tilknytning Børn sætter ikke deres tilknytning på pause, når de er i dagtilbud. Derfor er det en vigtig pædagogisk opgave at give alle børn mulighed for at opbygge trygge relationer til en primær voksen. Læs mere
ProjektFaglig synergi i eux-forløb Her kan du få inspiration til, hvordan I som skole med eux-forløb kan forbedre rammerne for arbejdet med at styrke den faglige synergi på tværs af fagene i eux-forløb. Læs mere
EVA undersøgerArbejdet med videngrundlag på erhvervsakademier og professionshøjskoler Find vores udgivelser og få indsigt i, hvordan erhvervsakademier og professionshøjskoler arbejder med videngrundlag. Hvad mener man egentlig, når man taler om 'videngrundlag'? Læs mere
EVA undersøgerEvaluering af 10. klasse Vi evaluerer folkeskolens 10. klasse: Hvad karakteriserer de elever, der vælger 10. klasse, og hvilke tilbud møder eleverne i 10. klasse. Vi ser også på, hvad der har betydning for, om eleverne bliver mere motiverede til at starte på en ungdomsuddannelse efter 10. klasse. Læs mere