ProjektKvalitet i daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige Resultaterne fra den første nationale undersøgelse af kvaliteten i danske daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige. Læs mere
ProjektForarbejde til national undersøgelse af kvalitet i dagtilbud EVA har undersøgt kvaliteten i de danske dagtilbud. Læs forarbejdet til kvalitetsundersøgelsen på denne side. Læs mere
ProjektSkandinavisk forskning i dagtilbud Hvert år udgiver danske forskere nye studier, der omhandler danske dagtilbud. Kortlægningen her skal gøre os klogere på, hvordan forskning i dagtilbud ser ud i Skandinavien. Læs mere
ProjektPerspektiver på god undervisning Med dette projekt ønsker EVA at hjælpe lærere med at stille skarpt på udvikling af deres egen praksis. Læs mere
LæreplanstemaKrop, sanser og bevægelse Pædagogisk arbejde med børns kropslighed, sansning og bevægelse er med til at forme deres muligheder for at bruge og fornemme deres krop, udtrykke sig, aflæse andres kropssprog og udvikle sunde kropsvaner i barndommen og voksenlivet. På denne side får du viden og inspiration til arbejdet med læreplanstemaet. Læs mere
PROJEKTSamarbejde om undervisningen på de gymnasiale uddannelser Sådan samarbejder lærerne på de gymnasiale uddannelser om undervisningen Læs mere
ProjektFølgeevaluering af gymnasiereformen 2017 EVA følger sammen med Rambøll implementeringen af 2017-reformen og ser konkret på, hvordan skolerne arbejder med reformens forskellige elementer, og hvilke udfordringer og muligheder der er. Her kan du finde alle rapporterne i følgeforskningsprogrammet. Læs mere
EVA TEMAMåling af kvalitet i dagtilbud På denne side kan du læse mere om kvalitet i daginstitutioner. Bliv bl.a. klogere på, hvordan kvalitet i dagtilbud kan måles samt, hvordan I kan arbejde med kvalitet i jeres praksis. Læs mere
LæreplanstemaNatur, udeliv og science På denne side kan du få viden og inspiration til arbejdet med natur, udeliv og science sammen med børnene i daginstitutionen. Natur, udeliv og science er et af de seks temaer i den styrkede pædagogiske læreplan. Læs mere