RapportVoksenpædagogiske miljøer på EUV2017 Rapporten beskriver bl.a. skolernes perspektiver på voksenpædagogiske miljøer, hvad der kendetegner disse, og hvad der kendetegner gode voksenpædagogiske miljøer. Læs mere
RapportRKV og afkortning på euv - Evaluering af erhvervsuddannelse for voksne (euv). Baggrundsrapport 22017 Rapporten giver en status på arbejdet med realkompetencevurderingerne siden indførelsen af reformen i august 2015. Læs mere
RapportTilgang til og frafald fra euv - Evaluering af erhvervsuddannelse for voksne. Baggrundsrapport 12017 Baggrundsrapport gives en oversigt over aktiviteten – målt som tilgangen – på euv i de første to skoleår, 2015/2016 og 2016/2017, set i forhold til tilgangen i de foregående fem skoleår på eud for personer på 25 år og derover. Læs mere
RapportEvaluering af erhvervsuddannelse for voksne (EUV) - Hovedrapport2017 Rapporten giver et overblik over hovedresultaterne i en evaluering, hvor EVA har fulgt de første år med erhvervsuddannelsen for voksne (EUV). Læs mere
INSPIRATIONForældresamarbejde om børneperspektiver i læringsmiljøet2017 Få inspiration til forældresamarbejdet om børneperspektiver i læringsmiljøet - for ledere og medarbejdere i dagtilbud. Læs mere
ProjektGod organisering af læringsmiljøer EVA's udgivelser giver indsigt og inspiration til, hvordan I som dagtilbud organiserer og udvikler optimale læringsmiljøer for børn. Bl.a. gennem systematisk arbejde med pædagogiske tiltag, mål og evaluering. Læs mere
ProjektMåling i dagtilbud Med måling kan man arbejde systematisk med kvalitet i dagtilbud. Måling gør det muligt at iagttage udvikling på sigt og dermed udpege områder, der er særligt gode eller som har behov for et løft. Læs mere
magasinBakspejlet Tema: Legerig Læring 2016 Få inspiration og viden fra forskningen i, hvad leg betyder for børns læring. Læs fx om den legerige læring og den lærerig leg, få 7 metoder til 0-2 årige børns læring og bliv klogere på den voksenstyrede leg. Læs mere
ProjektErhvervsuddannelse for voksne Se udgivelser og status over voksensporet på erhvervsuddannelserne efter reformen fra 2015. Få inspiration til, hvordan du som vejleder, lærer eller leder på en erhvervsskole kan lave et effektivt eftersyn af realkompetencevurderinger af jeres ansøgere til voksenuddannelse. Læs mere