WebinarWebinar: Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Sådan kan I bruge børnenes perspektiver til at understøtte deres leg Læs mere
Fortæl os din meningFeedback til webinaret om børneperspektiver på leg i børnehaven Tusind tak fordi, du deltog i vores webinar om børneperspektiver på leg i børnehaven. Hvis du har kommentarer, kan du sende dem til os her. Læs mere
EVA TEMA #28EVA TEMA: Køn og deltagelsesmuligheder EVA TEMA nr 28 sætter fokus på sammenhængen mellem køn og mulighederne for at deltage i aktiviteter og lege og møde omsorg fra det pædagogiske personale. Artiklerne bringer nyt fra forskning på området og giver bud på greb, pædagogisk personale kan bruge i praksis for at arbejde for, at alle børn tilbydes lige deltagelsesmuligheder – uafhængigt af deres køn. Læs mere
ProjektBørneperspektiver på leg i børnehaven EVA har undersøgt, hvad børnene er optagede af, når de leger, og hvornår børnene oplever at have de bedste muligheder for at deltage i leg med andre børn. Det er børnene selv, der fortæller, viser rundt og tegner, hvad de oplever, når de leger - og når leg er svært. Læs mere
EVA TEMA #27EVA TEMA: Børnefællesskaber for 0-2-årige børn Dette EVA TEMA nærmere på, hvordan dagtilbud kan tage vare på børnenes relationer til hinanden og skabe stærke børnefællesskaber. Læs mere
ProjektKvalitet i daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige Resultaterne fra den første nationale undersøgelse af kvaliteten i danske daginstitutioner og dagplejer for 0-2-årige. Læs mere
ProjektForarbejde til national undersøgelse af kvalitet i dagtilbud EVA har undersøgt kvaliteten i de danske dagtilbud. Læs forarbejdet til kvalitetsundersøgelsen på denne side. Læs mere
ProjektSkandinavisk forskning i dagtilbud Hvert år udgiver danske forskere nye studier, der omhandler danske dagtilbud. Kortlægningen her skal gøre os klogere på, hvordan forskning i dagtilbud ser ud i Skandinavien. Læs mere
EVA TEMA #26EVA TEMA: Tværprofessionelt samarbejde I dette nummer af EVA TEMA stiller vi skarpt på det tværprofessionelle samarbejde om børn i udsatte positioner. Fordi vi er nødt til sammen at blive klogere på, hvordan vi får det til at fungere bedst muligt. Læs mere