ProjektEvaluering af holddannelse I dette projekt har Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) evalueret et pilotforsøg med holddannelse i matematik på mellemtrinnet. Læs mere
EVA UNDERSØGERViden om overgange mellem grundskole og ungdomsuddannelse Få indblik i, hvordan vejledere, lærere og ledelser i grundskolen og i ungdomsuddannelserne kan understøtte elevernes overgange fra udskolingen til ungdomsuddannelserne. Læs mere
EVA undersøgerViden om Skole-hjem-samarbejde Få indblik i, hvordan skolen kan bidrage til et godt skole-hjem-samarbejde Læs mere
ProjektUnges vej mod ungdomsuddannelse Få indsigt i, hvad der har betydning for unges valgproces og overgang til ungdomsuddannelse med EVA’s undersøgelser af en stor gruppe unge i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse. Læs mere
ProjektSamarbejde mellem forvaltning og skoleledelse EVA går i undersøgelsen her tæt på den konkrete praksis i samarbejdet mellem forvaltning og skoleledelse med det formål at kvalificere diskussioner og beslutninger om den måde, hvorpå forvaltning og skoleledelse samarbejder om elevernes læring og trivsel. Læs mere
EVA undersøgerInspiration til at arbejde med Åben Skole Hvordan kan lærere, skoleledelse og eksterne partnere organisere og gennemføre læringsforløb, der styrker undervisningen og elevernes læring? EVA samler inspiration og erfaringer fra seks projekter. Læs mere
PROJEKTViden om Pædagogisk ledelse Viden om giver jer den mest aktuelle og relevante viden om pædagogisk ledelse på tværs af grundskole, gymnasier og erhvervsuddannelser. Læs mere
EVA undersøgerPraksisnær viden om den nye folkeskole Få inspiration fra en række skoler, der har udviklet lokale løsninger på elementer i den nye folkeskole, bl.a. om didaktisk nytænkning, metoder til en varieret skoledag og ledelse af det pædagogiske læringscenter. Læs mere
ProjektTALIS 2018 På vegne af Undervisningsministeriet, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, gennemfører EVA sammen med Danmarks Statistik TALIS 2018 – OECD’s lærer- og skolelederundersøgelse. Læs mere
EVA undersøgerUndervisning for alle Magasinet ”Undervisning - for alle” er målrettet hele landets folkeskolelærere. I magasinet stiller vi skarpt på undervisning, når den er bedst, når den giver eleverne flest læringsmuligheder og størst muligt udbytte. Læs mere